کد خبر: ۹۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
تعداد بازدید: ۹۴
نماینده تهران در مجلس خبرگان گفت: انقلاب ما سه ویژگی داشت که در طول این چند سال مردم را در صحنه نگه داشته است. اولین آن صداقت مسئولین عالی نظام با مردم بود.

چرا رهبر انقلاب به یکی از بستگانشان اجازه ندادند سوار هواپیمای نظامی شود؟ /درخواست یک شخصیت سیاسی از رهبری و پاسخ ایشان با صدای بلندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلیمن محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی گفت: این که مردم بعد ۴۵ سال از انقلاب اسلامی همچنان اینگونه با شکوه در مراسمات دهه فجرو راهپیمایی ها شرکت می‌کنند نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است.

آنگونه که فارس روایت می کند، وی افزود: ما ایرانی‌ها بعد از ۴۵ سال سالگرد انقلابمان را به شکلی مردمی جشن می‌گیریم و اینطور نیست که سازمان‌ها و نهادهای دولتی این جشن را برگزار کنند. در حالی که انقلاب‌های دیگر اینظور نبودند، بیست سال پس از انقلاب فرانسه هیچ اثری از این انقلاب باقی نمانده بود.

وی در ادامه گفت: در انقلاب روسیه نیز با گذشت مدت کوتاهی از انقلاب، استالین بر سر کار آمد و همه جنایات خاندان تزاری را به شکلی فجیع‌تر تکرار کرد. اما مردم ما بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، همچنان به شعارهای اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند هستند.

وی ادامه داد: انقلاب ما سه ویژگی داشت که در طول این چند سال مردم را در صحنه نگه داشته است. اولین آن صداقت مسئولین عالی نظام با مردم بود. امام و رهبری همواره با مردم صادق بودند و تلاشان این بود که مسئولین دیگر نیز با مردم صادق باشند. البته ممکن است عملکرد برخی از مسئولین در بدنه نظام منطبق با سیره رهبری و امام نباشد، اما اینکه امامین انقلاب همواره با مردم صادق بوده‌اند، مورد اتفاق اکثر سیاسون ایران است.

وی در ادامه، خاطره‌ای جالب از صداقت رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود برای مردم نقل کرد و گفت: صداقت با مردم بسیار مهم است و مسئولین باید تلاش کنند در فضای عمومی جامعه چیزی نگویند که در خلوت خلاف آن را بگویند. یک روز یکی از مقامات سیاسی خدمت مقام معظم رهبری رسیده بود. بعد از نماز رفت نزدیک آقا و آهسته نکته‌ای را به حضرت آقا گفت. آقا با صدای بلند فرمودند که حرف‌های من همان چیزی است که در علن گفتم و من هیچ وقت یک حرفی را به مردم در علن نمیگویم که در خلوت خلاف آن را بگویم.

حجت الاسلام قمی در ادامه به مسئله مهم کرامت انسانی در منظومه اندیشه سیاسی اسلامی اشاره کرده و گفت: مسئله دومی که مردم را در صحنه انقلاب نگه داشته، حفظ کرامت انسان‌ها است. مرحوم امام خمینی هیچگاه حاضر نبودند ذره‌ای غبار بر کرامت انسان‌ها بنشیند. کرامت، گفتمان قرآن و اهل بیت (ع) است. امیرالمؤمنین (ع) زمانی که به شهر الانبار سفر کرد، حاضر نشد زمانی که سوار بر اسب است، عده‌ای پیاده دنبال مرکب ایشان بدوند و به مردم گفت این کار، کرامت شما را از بین می‌برد.

حجت الاسلام قمی در ادامه، بر کرامت همه آحاد ملت تأکید کرده و خاطره‌ای ازامام خمینی درباره اهمیت کرامت مردم نقل کرد و گفت: یک بار به امام گفتند که فرزند فلان وزیر در جبهه شهید شده است، مناسب است که شما پیام تسلیتی صادر کنید. امام فرمودند که فرزند آن کارگر یا آن کشاورزی هم که در جبهه شهید شده فرزند من است و چه امتیازی بین فرزند او و فرزند فلان وزیر هست که من پیام تسلیت جداگانه صادر کنم؟ فرزند یک کارگر از نظر امام همانقدر کرامت داشت که فرزند یک وزیر کرامات دارد.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام رهبری، سیاست استقلال در برابر بیگانگان را مهمترین مصداق حفظ کرامت مردم دانسته و بیان کرد و افزود: این یک افتخار است که تصمیمات جمهوری اسلامی در داخل کشور گرفته می‌شود نه در سفارتخانه‌های خارجی. ما در جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدیم که برای پیشرفت کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داریم. همچنین به این نتیجه رسیدیم که ما نباید بمب هسته‌ای داشته باشیم و در هر دو جهت موفق شدیم.

وی افزود: امروز ما در صنایع هسته‌ای جزء چند کشور برتر دنیا هستیم. ۲۳ فروردین ۱۳۸۲، برای اولین بار جوانان ما توانستند تکنولوژی غنی سازی اورانیوم را به دست بیاروند. در آن زمان معدل سنی دانشمندان هسته‌ای ما ۲۶ سال بود. این نسل، نسلی است که در انقلاب اسلامی رشد کرده و برای کشور پیشرفت و افتخار به ارمغان آورده‌است.»

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان، در ادامه سخنان خود، عدالت امامین انقلاب را یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی دانسته و گفت: سومین عاملی که مردم را پای انقلاب نگه داشته است، عدالت رهبران انقلاب است. مقام معظم رهبری ذره‌ای از مسیر عدالت تخطی نکرده‌اند. البته خدا باید برخی از مسئولین را هدایت کند.

حجت الاسلام قمی، در ادامه به خاطره‌ای جالب از زهد و تقوای رهبر انقلاب در جلسات خصوصی اشاره کرده و گفت: گاهی اوقات رهبر انقلاب ملاقات‌هایی دارند که رسانه‌ای نمی‌شود. برخی از دیدارها با علما و مراجع است. یک بار آیت الله جوادی آملی در دفتر رهبری مهمان ایشان بودند. در وقت ناهار یکی از فرزندان آقا هم سر سفره نشستند. رهبری به فرزندشان فرمودند که خانه نزدیک است، برو خانه ناهار بخور و برگرد. آقای جوادی به آقا گفتند که من از ایشان خواستم که در جلسه باشند. آقا فرمودند که شما مهمان دفتر هستید و این سفره از بیت المال است، اما ایشان مهمان دفتر نیست و نمیتواند از این غذا استفاده کند.

حجت الاسلام قمی، همچنین به بیان خاطره‌ای دیگر از مقام معظم رهبری درباره رعایت زهد در زندگی شخصی ایشان پرداختند: یک بار مقام معظم رهبری به مشهد سفر کرده بودند و بنابر برخی ملاحظات امنیتی با هواپیمای نظامی به تهران بازگشتند، هنگام سوار شدن به هواپیما یکی از بستگان ایشان نیز که همراه ایشان بود سوار هواپیما شد، رهبری به ایشان فرمودند که در این شهر ایستگاه قطار هست، شما بلیط تهیه کنید و با قطار به تهران بیایید. برخی از همراهان به ایشان اعتراض کردند که این هواپیما در هرصورت به تهران بازخواهد گشت و حضور این فرد از بستگان شما هزینه‌ای تحمیل نخواهد کرد. اما استدلال آقا این بود که نباید نفس خودمان را به استفاده غیر ضروری از بیت المال برای خود و نزدیکانمان عادت دهیم.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ضمن اشاره به افزایش چشمگیر قدرت ایران و محور مقاومت در معادلات بین المللی، درباره رشد تجارت خارجی ایران گفت: امروز دو ابر قدرت، یعنی آمریکا و انگلیس دست به دست هم داده‌اند تا با انصارالله یمن مقابله کنند. اما روز به روز کشتی‌های آنها بیشتر آسیب می‌بیند و ناو تدارکاتی آنها در جریان نبرد با انصارالله آسیب جدی دیده است. اوباما یک روز گفت که میخواهم کاری کنم که یک دلار وارد ایران نشود و یک بشکه نفت هم صادر نشود. امروز به برکت مدیریت رهبر انقلاب نفتمان را به نحوی که بخواهیم صادر می‌کنیم. امروز ما ۹۱ میلیارد دلار تبادل تجاری با چین داریم. ۵۲ میلیارد دلار تبادل تجاری با روسیه داریم. ۲۲ میلیارد تبادل تجاری با عراق داریم و نزدیک ۷ میلیارد دلار هم تبادل با هند داریم.

حجت الاسلام قمی در پایان، به شکست‌های مکرر رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که در جنگ غزه گیر صهیونیست ها آمد ارتکاب جنایت بود، اما نتوانستند یک اسیر را آزاد کنند و نتوانستند اکثر تونل‌ها حماس را کشف کنند و نتوانستند رهبران اصلی حماس را ترور کنند و نتوانستند مردم را از غزه خارج کنند و جز ننگ و نکبت چیزی گیرشان نیامد و همه مردم دنیا به جنایتکاری اسرائیل و مظلومیت مردم غزه ایمان آورده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: