کد خبر: ۹۶۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۱
پیمان شیرخانی نویسنده فیلم سینمایی «میرو» بیان کرد که تاثیرپذیری شخصیت میرو به دور از شعارزدگی است و قهرمان فیلم یک شبه متحول نمی‌شود.

اقلیم «میرو» شخصیت دارد/ تلاش برای تحول یک نوجوان به دور از شعاربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین -فیلم سینمایی «میرو» به تهیه کنندگی سعید الهی و کارگردانی حسین ریگی در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

پیمان شیرخانی نویسنده فیلم سینمایی «میرو» با اشاره به شخصیت پردازی نوجوان اصلی این فیلم به خبرنگار مهر گفت: مسیری که میرو شخصیت قهرمان در این فیلم طی می کند در ظاهر یک زندگی معمول و عادی است اما در قسمت های مختلف فیلم، او بزنگاه هایی را پشت سر می گذارد که شخصیت را آرام آرام در مسیر درست قرار داده و هر اتفاق، او را یک قدم به هدفش نزدیک تر می کند. روند تغییر و تحول قهرمان فیلم از ابتدا تا انتها به هیچ وجه آشکار نیست و در بطن فیلم و درون ماجراها رخ می دهد. این گونه تغییر و تحول در شخصیت، انتخاب من به عنوان نویسنده اثر بود.

وی ادامه داد: لازم نبود که شخصیت اصلی فیلم یک شبه متحول شود و تغییر کند؛ بلکه لازم بود که او آرام آرام با پشت سر گذاشتن یک‌سری از اتفاقات قدم به قدم مسیر تحول را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرخانی با اشاره به اینکه میرو شبیه به بسیاری از نوجوانان هم سن و سال خودش است، عنوان کرد: دقت داشته باشید میرو خلافکار نیست، بلکه شیطنت دارد و چیزهایی را در ذات خود دارد که ممکن است در هر نوجوانی دیده شود. اینها اقتضائات سنی اوست، اما آرام آرام و به واسطه اتفاقاتی که برایش رخ می دهد به یک دیدگاه پخته و بالغ می رسد.

وی افزود: یکی از مولفه هایی که بستر تغییر و تحول در میرو را فراهم می کند، افراد تاثیرگذار زندگی او هستند. پدر، مادر، دوست نزدیک و … از جمله افرادی هستند که با حرف و رفتارشان او را در مسیر تغییر قرار می دهند. برای مثال در یکی از پلان های فیلم شاهد جر و بحث پدر با میرو هستیم که همین اتفاق او را یک قدم به پخته شدن نزدیک می کند.

نویسنده فیلم سینمایی «میرو» بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در برخی فیلمنامه ها دیده می شود و آن را از باورپذیری دور می کند، تحول شتابزده قهرمان فیلم است؛ همین موضوع باعث می شود که فیلم شعاری بشود. برایمان مهم بود که تاثیرپذیری میرو به دور از شعارزدگی ها باشد.

شیرخانی در پایان با اشاره به اقلیم فیلم گفت: اقلیم و جغرافیا، پس زمینه فیلم ماست و البته سعی کردیم به نمادهای اصلی این اقلیم خاص، شخصیت بدهیم. برای مثال، دریا شخصیت دارد. در جایی از فیلم یکی از دوستان پدر میرو می گوید که دریا با کسی که رفیقش باشد، مهربان است و گوهرش را به او نشان می دهد. چنین جملاتی برای رسیدن به همین شخصیت پردازی مورد نیاز است.

عوامل فیلم «میرو» عبارتند از تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: حسین ریگی، بازیگران: سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، آرزو تاج نیا، ابوالفضل همراه، مهدی دین محمدپور، ایوب افشار و …، نویسنده: پیمان شیرخانی، جانشین تهیه‌کننده: محمود محمدطائمه، مدیر فیلمبرداری: سیدمحمدرضا سجادیان، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: منصور میرشکاری، طراح چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، صدابردار: سیدوحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، عکاس: ایمان تاج‌نیا، طراح پوستر: محمد روح‌الامین، مدیر ارتباطات رسانه‌ای: مطهره کشاورز محمدیان، محصول بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: