کد خبر: ۹۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۱۳۰
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: شناسایی کشورهای حامی تروریست‌ها و شکایت از آن‌ها در مجامع قضایی بین‌المللی را موکول به اقدامات دقیق اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان کرد.

آخرین خبرها از توقیف منابع ارزی بانک های ایران در بحرین از زبان معاون رئیسیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جایی که مشخص است که ترور شهدای مدافع حرم توسط کدام گروهک تروریستی انجام شده است، در دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کیفری می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی شناسایی کشورهای حامی تروریست‌ها و شکایت از آن‌ها در مجامع قضایی بین‌المللی را موکول به اقدامات دقیق اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان کرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به حساب‌های بانکی کشورمان در کشور بحرین، گفت: بخشی از وجوه کشورمان در این کشور متعلق به بانک صادرات و ملی است که پس از شکایت و رسیدگی به پرونده مربوطه ۲۴۳ میلیون دلار به نفع این دو بانک، رای صادر شد. بانک بحرینی به رای صادر شده اعتراض کرده و شکایتش را به محکمه هلندی سپرده و در این کشور مسئله را دنبال می‌کند.

دهقان ابراز خوشبینی کرد که رای دادگاه هلندی نیز به نفع بانک‌های ملی و صادرات ایران صادر شود.

وی در عین حال با اشاره به وجوه بانک مرکزی کشورمان در کشور بحرین، گفت: متاسفانه وجوه بانک مرکزی کشورمان توسط بحرین توقیف شده است. ما برای طرح پرونده شکایت از بحرین از مجلس تقاضای حکم کردیم و با تصویب اولیه مجلس، موضوع به شورای نگهبان فرستاد شد و شورا متن مصوب را مبهم تشخیص داد و برای رفع ایراد به مجلس باز گرداند. با رفع نهایی ایراد و تصویب مجلس و شورای نگهبان، طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی اقدام می‌کنیم.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات اسفند ۱۴۰۲، گفت: شتاب رشد مشارکت نسبت به دوره‌های گذشته خوب است اما این‌که به چند درصد مشارکت می‌رسیم، باید زمان بگذرد. تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده زیاد هستند. شورای نگهبان قواعد خودش را در تایید و رد صلاحیت افراد دارد و طبیعتا نمی‌تواند صلاحیت داوطلبانی که صلاحیت ندارند را تایید کند.

وی ادامه داد: به ازای هر صندلی مجلس ۴۸ داوطلب نمایندگی مجلس با سلایق سیاسی مختلف تایید صلاحیت شده‌اند. همان کسانی که این نظام را قبول دارند باید کمک کنند تا انتخابات به صورت پرشور برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: