کد خبر: ۹۶۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۷۱
برلیناله پس از دعوت از سیاستمداران راست افراطی به جشنواره ۲۰۲۴ اعلام کرد نظراتش را تغییر نداده و همچنان در برابر افراط‌گرایی راست ایستاده است.

پس از دعوت از ۲ نماینده افراطی‌ راست‌گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی‌ها کاری نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۴ با انتشار بیانیه‌ای درباره دعوت ۲ عضو منتخب حزب راست افراطی آلترناتیو به مراسم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره برلین توضیح داد.

این جشنواره تایید کرد که کریستین برینکر و رونالد گلس از اعضای AfD به مراسم افتتاحیه در ۱۵ فوریه دعوت شده‌اند، اما برلیناله همچنان از ارزش‌های اساسی دموکراتیک و علیه افراط‌گرایی دست راستی دفاع می‌کند.

برلیناله می‌گوید: هم کمیسیون فرهنگ و رسانه دولت فدرال و هم سنای برلین سهمیه‌هایی را برای برلیناله دریافت می‌کنند تا اعضای منتخب همه احزاب بتوانند در جشنواره شرکت کنند و به این ترتیب ۲ نماینده AfD هم به برلیناله دعوت شدند.

برلیناله تاکید کرده همواره تفکر راست افراطی یا پوپولیستی جناح راست را رد می‌کند و افزوده است: نگران هستیم که ببینیم یهودی‌ستیزی، خشم ضد مسلمانان، سخنان نفرت‌انگیز و سایر نگرش‌های ضد دموکراتیک در آلمان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در ادامه این بیانیه عنوان شده است: افرادی-از جمله نمایندگان منتخب-که برخلاف ارزش‌های بنیادی ما عمل می‌کنند، در برلیناله مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. ما این موضوع را در نامه‌ای خصوصی به نمایندگان AfD و همچنین در مناسبت‌های دیگر به وضوح و قاطعانه بیان خواهیم کرد.

هفتاد و چهارمین دوره برلیناله از ۱۵ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۵ اسفند) برگزار می‌شود و لوپیتا نیونگو ریاست هیات داوران اصلی را بر عهده دارد. بردی کوربت بازیگر و کارگردان آمریکایی، آن هویی فیلمساز هنگ کنگی، کریستین پتزولد فیلمساز سرشناس آلمانی، آلبرت سرت کارگردان اسپانیایی، جازمین ترینکا بازیگر ایتالیایی و اوکسانا زابوژکو شاعر و نویسنده اوکراینی اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی امسال را تشکیل می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: