کد خبر: ۹۶۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۱۵۰
مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک تا پایان روز جمعه به لطف افزایش 20 درصدی سهام متا، 28 میلیارد دلار به دست آورده است. طبق این گزارش، دارایی خالص مدیرعامل متا اکنون به 165 میلیارد دلار رسیده تا بالاتر از بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت قرار بگیرد.

سود ۲۸ میلیارد دلاری زاکربرگ/ مالک فیسبوک از بیل گیتس ثروتمندتر شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، متا در چند وقت گذشته روند بسیار خوبی داشته است. پس از اینکه غول فناوری ابتدا یک سه‌ماهه قوی را از نظر درآمد اعلام کرد و سهام آن با رشد 20 درصدی همراه شد، اکنون دارایی خالص «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل آن 28 میلیارد دلار افزایش یافته و به 165 میلیارد دلار رسیده است. با این شرایط، زاکربرگ از «بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت، ثروتمندتر است.

بر اساس گزارش دیجیاتو، زمانی که متا اولین سود سهام خود را در ماه مارس پرداخت کند، زاکربرگ تقریباً 174 میلیون دلار دیگر دریافت خواهد کرد. زاکربرگ در حال حاضر حدود 350 میلیون سهام کلاس A و B دارد که هر دو واجد شرایط دریافت سود هستند. اگر متا سود سه‌ماهه 50 سنت خود را حفظ کند، زاکربرگ می‌تواند سالانه بیش از 690 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

برای مدیرعاملی که دارایی او ارتباط نزدیکی با عملکرد سهام شرکتش، یعنی متا دارد، این یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در سال 2021، ارزش خالص دارایی‌های زاکربرگ به حدود 142 میلیارد دلار رسیده بود.

اما از آن زمان تاکنون تغییرات بازار متا را تا حد زیاد تحت تأثیر خود قرار داده است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به‌شدت از این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری روی واحد Reality Labs انتقاد کرده‌اند، که فعالیت‌های واقعیت مجازی و حوزه متاورس آن را انجام می‌دهد. حتی با این وجود نیز ماه گذشته متا اعلام کرد که همچنان قصد دارد سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی متاورس داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: