کد خبر: ۹۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۷
در انتخابات مجلس یازدهم هم طیف قالیباف با پایداری‌ها در چالش بود که در نهایت حدادعادل که به دلایل مختلف نسبت به سایرین نفوذ بیشتری بین این دو طیف دارد، توانست محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی را به یکدیگر نزدیک کند و فهرست مشترک آنها نهایتا تنظیم شود تا دو سه روز مانده به انتخابات، بدنه اجتماعی اصولگرایان خیالشان از بابت «وحدت» نیروهایشان راحت شود.

دولت به حضور قوی تر جبهه پایداری در مجلس بعدی نیاز دارد/ حضور دو عضو دولت رئیسی در نشست انتخاباتی تشکلبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه آرمان ملی:در انتخابات مجلس یازدهم هم طیف قالیباف با پایداری‌ها در چالش بود که در نهایت حدادعادل که به دلایل مختلف نسبت به سایرین نفوذ بیشتری بین این دو طیف دارد، توانست محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی را به یکدیگر نزدیک کند و فهرست مشترک آنها نهایتا تنظیم شود تا دو سه روز مانده به انتخابات، بدنه اجتماعی اصولگرایان خیالشان از بابت «وحدت» نیروهایشان راحت شود.

توافق بزرگ در این فهرست مشترک، سرلیستی محمدباقر قالیباف بود. آن طور که برخی رسانه‌ها مدعی شدند، عقب‌نشینی جبهه پایداری در قبال سرلیستی بر اساس بده بستان‌هایی بوده است چنانکه قرار شد تعدادی از یاران قالیباف از لیست اصولگرایان حذف و کاندیداهای جبهه پایداری جایگزین آنها شوند.

اعضای جبهه پایداری آن طور که انتظار داشتند نتوانستند کرسی‌های مجلس را در انتخابات مجلس یازدهم تصاحب کنند اما خیالشان بابت رسیدن اعضای اصلی خودشان به مجلس راحت شد چرا که در صورت ارایه لیست جداگانه از لیست اصولگرایان شاید نمی‌توانستند رای لازم برای کاندیداهای شاخص خودشان بگیرند.

 
تکرار پروسه سهم دهی به پایداری؟

تا به امروز جبهه پایداری رقیب اصلی خود را قالیباف می‌داند .بی تردید پایداری از جلوس کاندیدای خودش بر کرسی ریاست خوشحال می‌شود اما این را هم می‌داند برای رسیدن به این کرسی راه سختی در پیش دارد و شاید مانند انتخابات مجلس یازدهم با بده بستان‌هایی راضی به سپردن این کرسی به قالیباف شود. البته پایداری‌ها بر خلاف مجلس یازهم به گرفتن چند جایگاه در لیست راضی نخواهند شد چرا که اکنون دولتی بر سر کار است که نزدیکی بیشتری باطیف پایداری دارد بنابراین این حمایت در تعیین سرلیست بی‌تاثیر نیست.

در اذهان هست که معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد در نشست انتخاباتی شریان شرکت کردند، شریانی که برخی به آن لقب شعبه دوم جبهه پایداری را دادند.

با توجه به آنچه جبهه پایداری در دو سال گذشته از خود برجا گذاشته، موید این نکته است که احتمالا آنها برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه‌ای جامع خواهند داشت. از سوی دیگر تک و پاتک‌هایی که بعضا اطرافیان دولت با مجلسیان در شبکه‌های اجتماعی دارند و بعضا تهدیداتی که دولتی‌ها درباره نمایندگان به کار می‌برند، می‌تواند نشانه‌ای باشد از اراده پایداری‌ها برای تصاحب اکثریت در مجلس بعدی.

شکاف بین دولت و پایداری برای دولت فعلی دارای هزینه خواهد بود بنابراین تلاش می‌شود تا قدرت پایداری‌ها در مجلس دوازدهم افزایش داشته باشد. از سوی دیگر دولت به طور قطع به حضور پایداری‌ها در مجلس دوازدهم نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: