کد خبر: ۹۶۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
تعداد بازدید: ۱۱۳
حتما شما هم در دور و اطراف خود کسانی را دارید که مبتلا به میگرن هستند یا خودتان به این بیماری مبتلا هستید، بنابراین دانستن این‌که برخی مواد غذایی سبب تشدید حملات میگرنی می‌شوند بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

این مواد غذایی سبب تشدید سردرد میگرنی می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل خبرآنلاین ، حتما شما هم در دور و اطراف خود کسانی را دارید که مبتلا به میگرن هستند یا خودتان به این بیماری مبتلا هستید، بنابراین دانستن این‌که برخی مواد غذایی سبب تشدید حملات میگرنی می‌شوند بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

فرهاد طالبیان: یک متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: «افرادی که مبتلا به میگرن هستند همیشه این سوال را می‌پرسند، آیا باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند؟ باید گفت رژیم غذایی در تشدید حملات میگرنی تا حدودی نقش دارد اما به عنوان یک قانون مطرح نیست.»

فرزاد اشرافی بیان می‌کند: «با این وجود یکسری از غذاها در افراد مبتلا به میگرن سبب تشدید حملات می‌شوند، غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند از این قبیل هستند، ماده مونوسدیم گلوتامات که در کنسرو یا کمپودها استفاده می‌شوند به تشدید حملات میگرنی کمک می‌کنند.»

این متخصص به خبرآنلاین می‌گوید: «پنیرهایی که حالت کپک زده دارند (بلوچیز) به تشدید حملات کمک می‌کنند، پنیر دارای تیرامین است و سبب حملات سردرد می‌شود. افرادی که به میگرن مبتلا هستند اگر از نوشابه‌های الکلی و رژیمی استفاده کنند می‌توانند دچارحملات میگرنی شوند.»

اشرافی ادامه می‌دهد: «برخی از میوه‌ها و سبزیحات، مانند گوجه‌فرنگی، پرتقال مخصوصاً اگر ترش باشد، سیر و پیاز خام سبب حملات میگرنی در برخی از افراد مبتلا می‌شود. برخی از غذاها که نیترات دارند، مانند سوسیس، کالباس، بیکن، این مواد غذایی باعث تشدید حملات میگرنی می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: