کد خبر: ۹۶۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۹۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید تلاش مجلس و دولت در راستای رفع موانع تولید باشد که نتیجه‌ای جز ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم ندارد.

میرتاج‌الدینی: مجلس و دولت در راستای رفع موانع کسب و کارحرکت کنندبه گزارش خبرداغ ، محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گفت: با توجه به اینکه تولید موتور محرکه اقتصاد کشور است، قطعا هر گونه تلاش در راستای برداشتن موانع تولید و کسب و کار می تواند اثرات مثبتی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد؛ اهمیت این موضوع آن قدر زیاد است که مقام معظم رهبری از سران قوا خواستند که  موانع را حل و فصل کنند و اگر به هر دلیلی این اتقاق رخ نداد آن را به ایشان منتقل کنند.

وی با تاکید بر لزوم بهبود شرایط تولیدکنندگان گفت: باید تلاش  مجلس و دولت بر رفع موانع تولید باشد که نتیجه‌ای جز ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم ندارد؛ در همین راستا در مجالس گذشته دو قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر برای حمایت از تولید تصویب شد منتها این قوانین به درستی اجرا نشد. با روی کار آمدن مجلس یازدهم، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در دستور قرار گرفت که اکنون تبدیل به قانون شده است.

میرتاج الدینی یادآور شد: نمایندگان مجلس یازدهم با هدف رفع موانع کسب و کار، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به تصویب رساندند تا مشکل فعالان اقتصادی حل شود؛ اکنون انتظار می رود تا دولت این قانون را به طور کامل اجرا کند تا شاهد تاثیرات مثبت آن در فضای اقتصادی کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توقف رشد نقدینگی گفت: همان طور که رهبر انقلاب اشاره داشتند دولت اقداماتی برای کاهش رشد نقدینگی داشته منتها بخشی از این اقدامات منجر به ایجاد محدودیت در اعطای تسهیلات بانکی به فعالان تولیدی و بروز مشکلاتی برای بخش خصوصی شده است؛ لازم است دولت در این باره تدبیر کند.

میرتاج الدینی توضیح داد: در همین راستات دولت می تواند ضمن کنترل نقدینگی، تسهیلات و بسته هایی را برای حمایت از تولیدکنندگان خرد در نظر گیرد تا شاهد رونق بیشتر بخش تولید باشیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: