کد خبر: ۹۶۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۱۴۸
در روزهای آخر هفته برخی استان‌ها شاهد کاهش دما و بارش برف خواهند بود.

هشدار و آماده‌باش برای بارش برف به این استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به احتمال بارش شدیدباران و برف و وزش باد در بیش از نیمی از استان‌های کشور از آماده‌باش این سازمان خبر داد و هشدارهایی را نیز به مردم ارائه کرد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان و بارش شدید باران و برف در برخی مناطق کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز پنج شنبه و جمعه در استان‌های هرمزگان، جنوب شرق کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد. همچنین شاهد بارش برف و کاهش دما در روز پنج‌شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، غرب مرکزی، لرستان، شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در روز جمعه نیز در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارش برف خواهیم بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: باتوجه به وضعیت جوی و صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی، نیروهای هلال احمر در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار گرفتند. از طرفی دیگر لازم است که شهروندان نیز مواردی را رعایت کنند از جمله اینکه در روزهای پیش رو از صعود به ارتفاعات و ترددهای بین شهری خودداری و حتی الامکان سفرهای خود را به زمان دیگری موکول کنند. پرهیز از استقرار در لبه پرتگاه‌ها و قرارگرفتن در مجاورت تابلوهای تبلیغاتی و اجسام ناپایدار توصیه دیگری است که باید جدی گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: