کد خبر: ۹۶۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تعداد بازدید: ۱۱۸
علی خسروی بر این باور است که تصمیم جنجالی علیرضا فغانی در دیدار عراق و اردن صحیح بود.

فغانی مایه افتخار است/ ۷۰ ثانیه شادی پس از گل مساوی است با کارت زرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین  ، ایمان گودرزی: قضاوت علیرضا فغانی در بازی عصر دوشنبه تیم های ملی عراق و اردن در جام ملت های آسیا، جنجال ها و حواشی بسیاری را به دنبال داشت. اخراج ایمن حسین مهاجم سرشناس تیم ملی عراق پس از گل دومی که به ثمر رساند، باعث شد تا عراقی ها بازی را ببازند و فغانی را متهم ردیف اول این اتفاق بدانند. به غیر از فغانی، جامعه داوری ایران موعود بنیادی فر را هم در جام ملت های آسیا داشت. این داور ایرانی هم صرفا پس از قضاوت یک مسابقه در دور گروهی، از جام کنار گذاشته شد و به ایران بازگشت و خبری از قضاوت او در مراحل حذفی جام ملت ها نخواهد بود.

برای بررسی عملکرد این دو داور ایرانی در جام ملت ها، با علی خسروی کارشناس داوری گفت و گو کرده ایم که در ادامه آن را می خوانید.

خسروی در ابتدا و در خصوص عملکرد موعود بنیادی فر در رقابت های جام ملت های ۲۰۲۳ گفت: من در مورد کنار گذاشته شدن آقای بنیادی فر از جام ملت ها بحث دارم. ایشان یک بازی را به خوبی و بدون استفاده از VAR قضاوت کرد و هیچ مشکلی در بازی نداشت. او طوری بازی را مدیریت کرد که خیلی خوب به پایان برسد. بنیادی فر هیچ فرقی با داورانی که در جام مانده اند، ندارد. ایشان صرفا بخاطر مسائلی که در کمیته داوران AFC هست و ما نفری در آنجا نداریم، در ادامه جام حضور نخواهد داشت. از ایشان و آقای قاسمی و آقای ایلدروم ممنونیم. امیدوارم برای تورنمنت های بعدی از آن ها استفاده شود.

فغانی مایه افتخار است/ ۷۰ ثانیه شادی پس از گل مساوی است با کارت زرد!

خسروی در ادامه گفت: پیشنهادم به این عزیزان این است که آرامش خود را حفظ کنند و فکر نکنند که در حد سایر داوران آسیایی نبوده اند. من هم در شرایط مشابه بودم و پس از ۵ قضاوت بدون اشکال در جام ملت ها، برای فینال انتخاب نشدم. همان موقع هم گفتم که اگر ما در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا نماینده داشتیم، من برای فینال انتخاب می شدم. ما باید تلاش کنیم که حتما یکی از داوران بازنشسته ما که سابقه خوبی دارد و به زبان انگلیسی هم مسلط است، در کمیته داوران AFC حضور داشته باشد. در حق داور ما در این مسابقات کم لطفی شد و ما باید آنقدر قدرت داشته باشیم که اجازه ندهیم چنین اتفاقاتی برای ما بیفتد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص عملکرد علیرضا فغانی در جام ملت ها گفت: این که آقای فغانی بازی افتتاحیه جام را قضاوت کرده، مایه افتخار است چرا که معمولا از داوران شاخص در بازی های افتتاحیه و فینال استفاده می شود. بازی روز گذشته هم که آقای فغانی آن را سوت زد، یکی از مهم ترین بازی های جام بود و ایشان بسیار قضاوت خوبی را از خود به نمایش گذاشت. سطح قضاوت فغانی از دو تیم بالاتر بود و با کاریزمای خود توانست به خوبی بازی را اداره کند. در صحنه اخراج ایمن حسین هم فغانی تشخیص داد که این بازیکن وقت تلف کرده و به تذکرات داور توجه نکرده است. برخی می گویند چون بازی حساس بوده، فغانی باید از دادن کارت زرد چشم پوشی می کرده اما قوانین فوتبال اجازه نمی دهد که بازیکن گلزن، وقت زیادی را تلف کند. ضمنا فغانی هم داوری نیست که از چنین چیزهایی به راحتی عبور کند. آنطور که تصاویر نشان می دهد، ایمن حسین ۷۰ ثانیه به خوشحالی گل پرداخته و این مقدار خوشحالی مساوی است با کارت زرد. از این سمت هم باید نگاه کرد که اگر فغانی این کارت را نمی داد، اردنی ها بعد از بازی حتما شاکی می شدند که چرا این اخطار داده نشده است. نباید یک طرفه به این مسئله نگاه کرد. درنهایت باید دید در جلسه آنالیز کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا چه نظری درباره عملکرد فغانی خواهند داشت.در پایان و به طور کلی، من عملکرد آقای بنیادی فر و فغانی را کاملا قابل قبول می دانم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: