کد خبر: ۹۶۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۰
هزینه مراسم خاکسپاری در بریتانیا به طور بی‌سابقه‌ای طی دو دهه گذشته افزایش یافته است، حالا نه تنها زندگی در این کشور بسیار گران است بلکه مردن در اینجا نیز هزینه‌ بالایی دارد.

افزایش هزینه‌ کفن و دفن در این جزیرهبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: هزینه مراسم خاکسپاری در بریتانیا به طور بی‌سابقه‌ای طی دو دهه گذشته افزایش یافته است، حالا نه تنها زندگی در این کشور بسیار گران است بلکه مردن در اینجا نیز هزینه‌ بالایی دارد.

یک گزارش جدید توسط شرکت خدمات مالی «سانلایف» نشان می‌دهد که هزینه کلی برگزاری مراسم تشییع جنازه در بریتانیا می‌تواند تا ۹ هزار ۶۵۸ پوند (۱۱ هزار و ۲۵۸ یورو) هزینه داشته باشد. این هزینه‌ها شامل خدمات خاکسپاری و هزینه‌های اختیاری مانند میزبانی از شرکت کنندگان در مراسم است. البته این هزینه‌ها در مناطق مختلف بریتانیا متفاوت است.

بر اساس این گزارش هزینه برگزاری این مراسم طی ۲۰ سال گذشته به دلیل وجود تورم حدود ۱۲۶ درصد افزایش یافته است.

تورم در بریتانیا در ماه دسامبر به طور غیرمنتظره‌ای به ۴ درصد رسید و دولت سعی دارد آن را به ۲ درصد کاهش دهد.

سال گذشته، حدود ۵۳ درصد از اجساد در بریتانیا سوزانده شدند.

هزینه‌های خاکسپاری در اکثر مناطق بریتانیا به جز لندن، شمال غرب انگلستان و ایرلند شمالی، در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

ایرلند شمالی با هزینه متوسط ۳ هزار ۲۵۶ پوند (۳ هزار ۷۹۷ یورو) برای مراسم خاکسپاری، ارزان‌ترین مکان برای برگزاری مراسم خاکسپاری در بریتانیا است. در همین حال، لندن با هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار ۱۷۱ پوند (۶ هزار ۳۰ یورو)، علیرغم کاهش جزئی هزینه‌های کفن و دفن نسبت به سال گذشته، جایگاه خود را به عنوان گرانترین مکان برای خاکسپاری در بریتانیا حفظ کرده است.

افزایش هزینه‌ کفن و دفن در این جزیره

پیش‌بینی‌ می‌شود که تا سال ۲۰۲۸، میانگین هزینه‌های تشییع جنازه از ۴ هزار ۱۴۱ پوند (۴ هزار ۸۲۸ یورو) به ۵ هزار ۱۲۶ پوند (۵ هزار ۹۷۷ یورو) افزایش یابد.

به گفته فارویل، یک شرکت خدماتی در خصوص وصیت‌نامه و سوزاندن اجساد در بریتانیا، برخی از روش‌های جایگزین مقرون‌به‌صرفه، مانند سوزاندن جسد، به طور فزاینده‌ای طی سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

سال گذشته، حدود ۵۳ درصد از اجساد در بریتانیا سوزانده شدند.

بر اساس این گزارش، سوزاندن اجساد که مستلزم برگزاری مراسم تشییع نیست، از ۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

دن گرت، مدیر اجرایی فارویل، می‌گوید سوزاندن اجساد به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که با یک چهارم قیمت، مراسم خود را برگزار کنند.

بیشتر شرکت‌های برگزار کننده مراسم خاکسپاری در این گزارش گفته‌اند، مردم اغلب بیش از آنچه لازم است برای چیزهایی مانند پذیرایی، تابوت و به خصوص گل هزینه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: