کد خبر: ۹۶۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۰
روند بازارهای دارایی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به‌طور معمول در آخر سال رشد حجم تقاضا موجب رشد نرخ شاخص‌ها می‌شود.

دلار در 34 روز گذشته، روی منحنی افزایش قیمت/ احتمال رئیس جمهورشدن ترامپ،از همین الان، دلار را در تهران گران کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از دنیای اقتصاد : روند بازارهای دارایی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به‌طور معمول در آخر سال رشد حجم تقاضا موجب رشد نرخ شاخص‌ها می‌شود.

تحلیلگران بر این باورند که در این بازه زمانی تمایل افراد به تغییر شکل سرمایه خود افزایش یافته و اقدام به خرید ارز و طلا می‌کنند.

از سوی دیگر در ماه‌های گذشته پس از تشدید درگیری‌های نظامی در نوار غزه، سطح کلی ریسک‌های سیاسی در بازار افزایش یافت. برخی تحرکات نظامی دیگر مانند حملات موشکی در دریای‌سرخ و پاسخ به‌این حملات این ریسک‌ها را تشدید کرد و در نتیجه انتظارات تورمی فعالان بازار رشد کرد. رشد سطح انتظارات تورمی با تقویت بخش تقاضا موجب رشد شاخص‌های ارزی و طلایی می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، بررسی معاملات بورس در هفته‌های اخیر گویای آن است که برخی از سرمایه‌گذاران در حال ترک صندوق‌های درآمد ثابت هستند. کارشناسان نخستین مقصد این افراد را بازار ارز و طلا می‌دانند. از جمله دیگر اخبار اقتصادی مهم برای بازار ارز مساله افزایش هزینه تجارت با عراق است.

چندی پیش خبری منتشر شد که بانک مرکزی عراق مبادله صرافی‌ها با 5 کشور از جمله ایران را محدود کرده است. برآورد فعالان اقتصادی نشان می‌داد که این مساله می‌تواند هزینه تامین ارز از این کشور را افزایش دهد.

به عنوان آخرین مورد از عوامل رشد سطح تقاضا برای ارز و افزایش قیمت‌ها در این بازار می‌توان به مساله انتخابات آمریکا اشاره کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که در دوره ریاست‌جمهوری خود تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرده بود، در تبلیغات انتخاباتی خود مجددا سیگنال‌های منفی جدیدی را مطرح کرده که برخی از فعالان بازار معتقدند این سیگنال‌ها بر بازار کشور تاثیر خواهد داشت.

دلار در 34 روز گذشته، روی منحنی افزایش قیمت/ احتمال رئیس جمهورشدن ترامپ،از همین الان، دلار را در تهران گران کرد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: