کد خبر: ۹۶۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید: ۱۰۰
مدیر دفتر فیلمنامه رسانه ملی گفت: ۱۴۳ سریال،‌ ۲۱ تله فیلم، ۱۰ اثر سینمایی، ۹ مینی سریال و ۳ مستند و ۳ فیلم کوتاه در مراحل پایانی فیلمنامه و اوایل تولید هستند. یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ما این است که بتوانیم آثار سینمایی تولید کنیم.

۱۴۳ سریال تلویزیونی و ۱۰ فیلم سینمایی در مرحله اولیه تولید هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : مدیر دفتر فیلمنامه رسانه ملی گفت: ۱۴۳ سریال،‌ ۲۱ تله فیلم، ۱۰ اثر سینمایی، ۹ مینی سریال و ۳ مستند و ۳ فیلم کوتاه در مراحل پایانی فیلمنامه و اوایل تولید هستند. یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ما این است که بتوانیم آثار سینمایی تولید کنیم.

حسین اسدی‌زاده مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی،‌ در یک گفتگوی تلویزیونی در رابطه با طرح‌های نمایشی در حال تولید این مرکز گفت: ۱۴۳ سریال،‌ ۲۱ تله فیلم، ۱۰ اثر سینمایی، ۹ میانی سریال و ۳ مستند و ۳ فیلم کوتاه در مراحل پایانی فیلمنامه و اوایل تولید هستند.

او با اشاره به تولید سریال‌ از فیلم سینمایی و مثال‌هایی نظیر «لیلی با من است» و «عاشورا» در سازمان صداوسیما نیز گفت: یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ما این است که بتوانیم آثار سینمایی تولید کنیم و برای این تلاش می‌کنیم. بر اساس اولویت‌های سند تحول اولویت‌های آنتن و مناسبت‌های مختلف تعیین خواهد شد.

۱۹۰ اثر اقتباسی در دستور کار

مدیر دفتر فیلمنامه رسانه ملی اضافه کرد: برای آثار اقتباسی نیز در گذشته همکاران ما در سیمافیلم آثاری را مورد بررسی قرار داده بودند و در این میان ۱۹۰ اثر حائز ویژگی بود و هم اکنون در دستور کار ماست. در حال حاضر نیز تعدادی از کتاب‌های جدید در فرآیند خریداری اثر از ناشران و نویسندگان است.

اسدی‌زاده در خصوص استفاده از آثار اقتباسی نویسندگان خارجی نیز خاطر نشان کرد: در سبد تلویزیون باید همه آثار و گونه‌های مختلف حضور داشته باشد. نویسندگان عرب درباره ماجرای سوریه، بوسنی یا انقلاب اسامی ایران آثاری دارند که آن هم در دست کار است.


۱۴۳ سریال تلویزیونی و ۱۰ فیلم سینمایی در مرحله اولیه تولید هستند

دو بخش ویژه تله تئاتر و تله فیلم

مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی در رابطه با مراکز تولید تله تئاتر و تله فیلم نیز افزود: دو بخش ویژه وجود دارند که تولید فیلمنامه در آن‌ها مدیریت می‌شوند. یک بخش برای تولید تله تئاتر در مرکز سیمرغ و یک بخش نیز برای تولیدات جوان برای قالب تله فیلم و مینی سریال‌ها و قطعات کوچک نمایشی در مرکز سیمرغ وجود دارد. به همه طرح‌هایی که به دست ما می‌رسد پاسخ داده می‌شود و شرایط اصلاح نیز به همه اعلام خواهد شد. تقاضا می‌کنیم همه دوستان نویسنده برای تولید متن‌های نمایشی به ما کمک کنند.

تلویزیون باید ۳۰ تا ۳۵ سریال در سال تولید کند

همچنین مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم در خصوص حجم بالای تولیدات تلویزیون و تفاوت کیفی و کمی تولیدات رسانه ملی و نمایش خانگی گفت: کمیت تولیدات پلتفرم‌ها به اندازه تولیدات رسانه ملی نیست. کل تولیدات پلتفرم‌ها کنار یکدیگر به اندازه تولیدات یکسال رسانه ملی نیست. تلویزیون باید ۳۰ تا ۳۵ سریال در سال تولید کند، اما پلتفرم‌ها یک سریال می‌سازند و هر هفته تنها یک قسمت آن را پخش می‌کنند که تا سه ماه انتشار آن طول می‌کشد. ما باید در تلویزیون سریال با کیفیت بسازیم. در یکسال گذشته که درسیما فیلم بودم تنها نگاه و هدف ما این بود که کمیت را به یک عدد نرمال برسانیم.

تمام آثار در سیما فیلم تجمیع می‌شود

نقویان با اشاره به سریال‌های در دست ساخت تلویزیون نیز افزود: در گذشته رسالت سیما فیلم تنها تولید آثار الف ویژه و خاص بود که هر کدام از این سریال‌ها هفت تا هشت سال انرژی سیما فیلم را می‌گرفت. با گذر زمان قرار بر این شد که ساخت برخی سریال‌ها هم به سیما فیلم سپرده شود. در یک دهه گذشته سیما فیلم در کنار کارهای الف ویژه، سریال‌های غیر الف ویژه نیز می‌ساخت که در پاسخ به نیاز تلویزیون برای خالی نماندن آنتن بود. اما حالا برای اولین بار این تصمیم گرفته شده است که تمام آثار در سیما فیلم تجمیع و برای تولید تصمیم گیری شود. به طوری که حالا دیگر گروه فیلم و سریال در شبکه‌ها نداریم.

۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است

رئیس مرکز سیما فیلم با اشاره به تعداد آثار در حال ساخت رسانه ملی نیز خاطر نشان کرد: آنتن دیگر از نظر کمی و کیفی دیگر خالی نخواهد بود. اقتباس آزادی از زندگی شهید صدرزاده در حال تولید است. درباره دکتر بهاروند که فعال حوزه سلول‌های بنیادی هستند سریال ساخته می‌شود. از هفته بعد نیز سریال ترور درباره شهید حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد. از نظر آماری ۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است. یک سریال الف ویژه سریال «حضرت موسی» درحال تولید است. برای اولین بار در تلویزیون دو سریال الف ویژه درحال پیگیری است. سریال حضرت موسی و سریال سلمان فارسی هر دو درحال انجام مراحل تولید و پیش تولید هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: