کد خبر: ۹۶۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۹۴
رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: خانواده‌ها به ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی طی چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب شدند که از زیرسویه‌های اومیکرون و یا آنفولانزا و در برخی موارد عفونت است.

شیوع اومیکرون و آنفلوآنزا در هفته‌های اخیربه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: خانواده‌ها به ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی طی چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب شدند که از زیرسویه‌های اومیکرون و یا آنفولانزا و در برخی موارد عفونت است.

عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه در برنامه «روزنه» درباره شیوع سرماخوردگی جدید شبیه کرونا اظهار کرد: ما همیشه در پاییز و زمستان با شیوع آنفولانزا و کرونا و برخی ویروس‌ها با علائمی شبیه سرماخوردگی یعنی تب و بدن درد و افزایش سرفه و تغییر صدا مواجه می‌شویم.

وی افزود: خانواده‌ها به ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی طی چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب شدند که از زیرسویه‌های اومیکرون و یا آنفولانزا و در برخی موارد عفونت است.

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما معمولاً در این موقع از سال انتظار داریم که میزان شیوع آنفلوآنزا و علائم تشدید تنفسی و عفونت ویروسی خیلی کم شده باشد اما الان تعداد مراجعه به مطب‌ها و بیمارستان‌ها به ویژه در بخش اطفال به دلیل عفونت‌های ویروسی به صورت آنفولانزا بسیار زیاد است.

عابدینی در مورد درمان این بیماری اظهار کرد: این بیماران در چند روز اول که تب و آبریزش بینی و سرفه دارند بهتر است قرنطینه باشند اما اگر سرفه‌های تحریکی بعد از آن را داشته باشند نیازی به قرنطینه نیست و فقط باید درمان‌ها را ادامه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: معمولاً افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی ظرف پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کنند مگر اینکه بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی و دیابت و یا کهولت سن داشته باشند.

فوق تخصص ریه ضمن توصیه هموطنان به رعایت اصول بهداشتی اظهار کرد: اگر در خانواده کسی بیشتر از سه روز تب و علائم پیش رونده داشت و دچار تنگی نفس شد حتماً به مراکز درمانی مراجعه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: