کد خبر: ۹۶۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
تعداد بازدید: ۸۳
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ناوشکن‌ها به برد موشک‌های یک‌هزار کیلومتری مجهز شده‌اند.

خبر موشکی مهم فرمانده نیروی دریایی ارتش /ناوشکن ها به چه موشک هایی مجهز شدند؟به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ناوشکن‌ها به برد موشک‌های یک‌هزار کیلومتری مجهز شده‌اند.

امیر دریادار شهرام ایرانی امشب در جمع خبرنگاران در نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر، نخستین نقش نیروی دریایی ارتش را تامین امنیت دانست و اظهار داشت: در حوزه صنعتی با توجه به اینکه برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی عهده‌دار هستیم، لذا لازمه آن این است که از همه ظرفیت‌ها کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در تحریم، تهدید قرار داریم و توطئه علیه ما می‌شود، گفت: در این راستا می‌توانیم در همه حوزه‌ها روی پای خود بایستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حوزه اصلی را بحث سکوهای دریایی و شناورها دانست و تصریح کرد: در این حوزه گام بلندی در ساخت شناورهای سنگین و بخش ساخت ناوشکن‌ها برداشته‌ایم.

دریادار ایرانی اضافه کرد: در حوزه پیچیده‌ترین بخش زیردریایی با کمک صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه قابل توجه یافته‌ایم.

وی از تجهیز ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش به موشک‌های با برد بالا خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه تسلیحاتی ناوشکن‌ها به موشک‌های با برد بالای یک‌هزار کیلومتر مجهز شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در حوزه شناورهای بدون سرنشین‌ها نیز با توانی که امروز در اختیار قرار دارد و تجاربی که است در سطح خیلی خوبی قرار گرفته‌ایم.

دریادار ایرانی با بیان اینکه ما با اجرا مأموریت‌های ۳۶۰ درجه به همه جوانان ثابت کرده‌ایم که به همه آنها اعتماد داریم، گفت: چون ما یک ضرب‌المثل داریم که رفتن با ناخدا است برگشتن با خدا است و ناوشکن دنا فقط تعیین مسیرش و برنامه‌ریزی آن پایه‌اش دانش‌بنیان بوده است.

وی بیان کرد: مهمترین بخش آن عبور از طوفان‌های اقیانوسی بوده که دستاورد آن نرم‌افزار هواشناسی و اقیانوس‌شناسی است که جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار گذاشته‌اند، می‌توانستیم اعتماد و ورود نکنیم، اما اعتماد و ورود کردیم و جواب آن مثبت بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد می‌شود و به جز اینکه خودمان بهره‌مند می‌شویم، چون در حوزه دریایی و بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم مشتری هم برای آنها پیدا می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: