کد خبر: ۹۶۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۷
مدیرعامل Nio، باتری جدید این خودروساز برقی چینی را آزمایش کرد که با هر بار شارژ بیش‌ از ۱٬۰۰۰ کیلومتر شارژدهی دارد.

تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی ۱۰۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ می‌رود/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از زومیت: مدیرعامل Nio، باتری جدید این خودروساز برقی چینی را آزمایش کرد که با هر بار شارژ بیش‌ از ۱٬۰۰۰ کیلومتر شارژدهی دارد.

شرکت چینی Nio که خودرو برقی تولید می‌کند، مدل آزمایشی باتری جدیدش را با بُرد چشمگیر ۱۰۰۰ کیلومتر با موفقیت آزمایش کرد و مدیرعامل این برند ویلیام لی، سفری ۱۴ ساعته با استفاده از باتری مذکور را به‌طور زنده پخش کرد. این سفر بین دو شهر چین انجام شد و بردی معادل ۱٬۰۴۴ کیلومتر را در آن طی کرد و در نهایت همچنان سه درصد از سطح شارژ باقی مانده بود.

 

Nio رقیب قدرتمندی برای غول خودروساز برقی آمریکایی یعنی تسلا محسوب می‌شود و باتری جدید این شرکت چینی پیشرفت جذابی به‌نظر می‌رسد. سفر ۱٬۰۴۴ کیلومتری بین شانگهای و شامن که مدیرعامل Nio در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ۱۴۰۲) انجام داد نظر بسیاری رسانه‌ها را جلب کرد. باتری مورد اشاره در خودرو برقی Nio ET7 نصب شده بود و در طول سفر شارژ مجدد نشد و حتی با وجود سرمای شدید در منطقه با حدود ۳ درصد شارژ در انتهای مسیر، همچنان بدون مشکل کار می‌کرد.

باتری خودروی Nio ظرفیتی ۱۵۰ کیلووات ساعتی دارد و مدیرعامل این شرکت می‌گوید بالاترین چگالی انرژی را بین همه‌ی باتری‌های تولیدشده برای خودروهای الکتریکی ارائه می‌دهد. البته درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در سال ۲۰۲۴ وجود ندارد.

تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی ۱۰۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ می‌رود/ عکس

قطعاً باتری قدرتمند Nio که با هربار شارژ هزار کیلومتر مسافت را طی می‌کند، قیمت کمی نخواهد داشت و گفته می‌شود با برچسب ۴۲٬۰۰۰ دلاری به‌ فروش خواهد رسید که با قیمت خودرو تسلا مدل Y در چین یکسان است. Nio به مشتریانش اجازه می‌دهد خودروهای این برند را بدون باتری خریداری کنند و مشترک سرویس تعویض‌ باتری شوند.

Nio بیش‌ از ۲٬۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری در سرتاسر چین دارد و ازطریق مدل تجاری کنونی هیچ پیشرفتی در بازار نداشته است و به ازای هر خودرو الکتریکی تولیدی خود به‌طور متوسط ۱۲ هزار دلار ضرر می‌کند.

انتظار می‌رود باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی پیشگامانه‌ی Nio بتواند سطح تقاضا برای خودروهای برقی برند مذکور را افزایش دهد و در نتیجه شاهد بهبود درآمد و سوددهی آن باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: