کد خبر: ۹۶۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۴
عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه اولویت مطالبات مردم از مجلس آینده با توجه به سطح جامعه ، از جنس مطالبات اقتصادی و معیشتی است، گفت: متاسفانه سبد درآمد مردم با سبد هزینه های آن ها همتراز نیست.

پژوهشگر سیاسی: مطالبات مردم از مجلس آینده اقتصادی و معیشتی استبه گزارش خبرداغ، صادق سلیمی بنی عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا به پرسش هایی پیرامون انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی پاسخ داد و در رابطه با لزوم شرکت در انتخابات ، انتظارات از مجلس آینده و اولویت های مجلس آینده نکاتی را بیان کرد .

سلیمی در رابطه با لزوم شرکت در انتخابات آینده در 11 اسفند و با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: انتخابات مجلس خبرگان از آن جهت اهمیت دارد که رای بالای مردم می تواند پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد .

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسیار مهم است زیرا با توجه به شرایط فعلی منطقه ای و ایجاد تنش ها و نمایان شدن قدرت جمهوری اسلامی در منطقه ، انتخابات مجلس با رای بالا می تواند مجلسی با دقت عمل بالا و قدرت و سرعت عمل در تصمیم گیری ها را بوجود بیاورد و  پشتوانه محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) با بیان مهم بودن ابعاد اقتصای این انتخابات اظهار کرد: ابعاد جنگ اقتصادی نسبت به دوره های قبل گسترش بیشتری پیدا کرده است. بنابر این مجلسی که برآمده از آرای بالا باشد می تواند در جهت  تصمیم گیری ها و قانون گذاری های مثمر ثمر، جهت کاستن از مشکلات اقتصادی و تامین نیاز های معیشت مردم، گام موثری بردارد .

سلیمی بنی ادامه داد : آرای بالا مردم همچنین می تواند سد محکمی در مقابل تهدیدات موجود که از سوی دشمن بر نظام اسلامی صورت می گیرد، باشد و انتخاب هوشمندانه افرادی که دلبستگی و وابستگی آن ها به نظام اسلامی و مردم بالا باشد می تواند بسیار در جهت حفظ منافع نظام و مردم موثر عمل کند.

وی در رابطه با انتظارات از مجلس آینده بیان کرد: می توان گفت اولویت مطالبات مردم از مجلس آینده با توجه به سطح جامعه، از جنس مطالبات اقتصادی و معیشتی است و این موضوع واقعیت تلخی است که متاسفانه سبد درآمد مردم  با سبد هزینه های آن ها، همتراز نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه تصمیم گیری های سنجیده، کارشناسی شده و کاربردی برای حل مشکلات اقتصادی مردم یکی از مهم ترین اولویت های مطالبات مردم از مجلس آتی خواهد بود، تصریح کرد: در کنار آن توجه به مسئله جوانان من جمله بحث اشتغال آنان از مهم ترین اولویت هایی است که در مجلس آتی باید به آن توجه شود.

سلیمی بنی در رابطه با حضور جریانات سیاسی و احزاب مختلف در انتخابات عنوان کرد: در این انتخابات به نظر می رسد احزاب و جریانات به نوعی به صورت استراتژیک تر و با برنامه ریزی بیشتر وارد صحنه میدان شده اند به طوری که هرکدام برنامه خاصی را در جهت پیشبرد اهداف خود به صورت پر رنگ تر ارائه می کنند.

وی در رابطه با اولویت های مجلس در شرایط فعلی داخلی و خارجی بیان کرد : سرمایه گذاری در پروژه های سطح ملی موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود و نباید این قطار پیشرفت کشور به دلیل اهداف کوتاه مدت و کم فایده تر متوقف شود . 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) در رابطه با نقش مجلس در عرصه خارجی افزود : در عرصه بین المللی مجلس باید در کنار دستگاه دیپلماسی استراتژِی دیپلماسی فعال را دنبال کند و حوزه های اقتصادی و تجاری جدید تر و پر منفعت تری را در همراهی دولت مورد توجه قرار دهد و در همسویی با دولت در رسیدگی به اهداف سیاست خارجی در منطقه و فرامنطقه ای را دنبال کند .  
پایان پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: