به گزارش خبرداغ به نقل از فرارو :عطاران در حالی که دو فیلم مهم «شیشلیک» و «روشن» را در انتظار اکران عمومی دارد، این روزها فیلم «ویلای ساحلی» را روی پرده دارد که بهنظر میرسد نتوانسته است انتظاراتی که از فروش آن میرفت را برآورده کند.
هر چند «ویلای ساحلی» با بازی رضا عطاران همچنان دومین فیلم پرفروش هفته بهحساب میآید، اما در قیاس با مجموع فروش ۲۷ میلیاردی سینمای ایران، سهم آن در این هفته تنها ۷ میلیارد تومان بوده است.
نشانههای تکاپوی مدیران سینمایی برای تحقق شعار «گیشه هزار میلیارد تومانی» این هفته عیانتر از قبل شد. هم از بلیط ۸۰ هزار تومانی رونمایی شد، هم تعداد روزهای نیمبهای اکران در طول هفته به دو روز افزایش پیدا کرد و هم از یک کمدی دیگر برای ورود به چرخه اکران رونمایی شد.
حالا دیگر سلطه کمدیها، از نگاه مدیران اصولگرای سینمای ایران نه تنها مذموم نیست که به پشتوانهای برای ثبت بزرگترین افتخار دوران مدیریتی آنها تبدیل شده است.
سیر صعودی حضور مخاطبان در سینما همچنان ادامه دارد و این هفته سینما میزبان بالغبر ۶۹۰ هزار مخاطب بودند و مجموع فروش ثبت شده در گیشهها هم از مرز ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عبور کرد.
در این شرایط، اما ترکیب پنج فیلم پرفروش هفته همچنان بدون تغییر باقی مانده است.
در گزارش هفتگی «فرارو» از وضعیت فروش فیلمهای سینمای ایران، عملکرد پنج فیلم پرفروش هفته اول دیماه ۱۴۰۲ را مرور میکنیم.
رتبه اول؛ هتل/ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
هرچند فیلم تازه مسعود اطیابی، خیلی زود از رقابت پایاپای با فیلم «فسیل» بازماند و مشخص شد که نمیتواند رکورد آن فیلم در فروش سالانه را بزند، اما بالاخره در این هفته مجموع فروش خود را از ۲۰۰ میلیون فراتر برد تا جزو فیلمهای کامیاب در اکران امسال باشد.
«هتل» همچنان دومین فیلم در جدول فروش هفتگی سینمای ایران است، اما جریان استقبال مخاطبان از آن متوقف شده و بعید است در هفتههای آینده بتواند رکورد ویژهتری را به نام خود ثبت کند.
«هتل» در این هفته ۲۱۲ هزار مخاطب را به سالنهای سینمای کشاند و فروش هفتگی ۸ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان را به نام خود ثبت کرد.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون، ۲۰۳ میلیارد تومان بوده است.
رتبه دوم؛ ویلای ساحلی/ ۶ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان
در سالهای بعد از کرونا، فیلم سینمایی «انفرادی» با نقشآفرینی رضا عطاران تبدیل به یکی از فیلمهای پرفروش در گیشه سالانه سینمای ایران شد تا مشخص شود این بازیگر همچنان چهرهای تأثیرگذار بر گیشه محسوب میشود.
عطاران در حالی که دو فیلم مهم «شیشلیک» و «روشن» را در انتظار اکران عمومی دارد، این روزها فیلم «ویلای ساحلی» را روی پرده دارد که بهنظر میرسد نتوانسته است انتظاراتی که از فروش آن میرفت را برآورده کند.
«ویلای ساحلی» از تب و تاب افتاده و احتمالا در هفتههای آینده جایگاه خود در فروش هفتگی سینماها را هم از دست بدهد، اما همچنان از کورس رقابت در گیشه کنار نکشیده است.
فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» از هفته بیش از ۱۶۲ هزار مخاطب را به سینماها کشاند و ۶ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان هم فروش داشت.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران هم ۲۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بوده است.
رتبه سوم؛ ورود و خروج ممنوع/ ۴ میلیارد تومان
حالا دیگر فیلم «ورود و خروج ممنوع» را نمیتوان در دسته آثار گمنام قرار داد چرا که به استناد عملکردش در گیشه اتفاقا مخاطبان قابل توجهی را هم به سینماها کشانده است.
این فیلم که اولین فیلم سینمای ایران محسوب میشود که یک روحانی کارگردانی آن را برعهده داشته به پشتوانه حضور بازیگرانی، چون اکبر عبدی، محمدرضا شریفینیا و نیوشا ضیغمی فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه میکند و همچنان در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی جایگاه خود را محفوظ نگه داشته است.
فیلم «ورود و خروج ممنوع» در هفته گذشته با سیرصعودی تعداد مخاطبانش، ۹۳ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۴ میلیارد تومان هم فروش داشت.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.
رتبه چهارم؛ فسیل/ ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان
هر چند این اواخر به نظر میرسد کار برایش سختتر شده و دیگر توان هفتههای ابتدایی را برای جذب مخاطب ندارد، اما بالاخره توانست رکورد رویایی ۳۰۰ میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کند.
فیلم کریم امینی که از نوروز امسال اکران عمومی خود را آغاز کرده است، همچنان مورد توجه مخاطبان است و حتی تصمیم شورای صنفی اکران برای جلوگیری از ادامه اکرانش به نفع فیلمهای دیگر، در جریان واقعی اکران نتوانست اجرایی شود و سینماداران پای این فیلم ایستادند.
«فسیل» این هفته هم توانست بیش از ۵۴ هزار مخاطب را به سالنهای سینما بکشاند و رقم ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
رتبه پنجم؛ بچه زرنگ/ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان
همین هفته خبر رسید که سازمان سینمایی بهصورت رسمی از بنیاد ملی انیمیشن رونمایی کرده و این یعنی انیمیشنسازان بالاخره توانستهاند جایگاه خود را در چرخه تولید و عرضه سینمای ایران تثبیت کنند. «بچه زرنگ» که در میان انیمیشنهای سینمایی ۴ دهه گذشته تا به اینجا عنوان پرمخاطبترین را از آن خود کرده است، قطعا در جریان این تثبیت نقشی جدی داشته است.
این انیمیشن هرچند در فرآیند جذب مخاطبان به سالنهای سینما در هفتههای اخیر عملکرد هفتههای ابتدایی خود را ندارد، اما بیشک یکی از پدیدههای اکران امسال بوده که در فهرست پرفروشهای سالانه هم جایگاه چهارم را از آن خود کرده است.
انیمیشن «بچه زرنگ» این هفته ۶۱ هزار مخاطب را به سینماها کشاند و یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان هم فروش کرد.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۵۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.