کد خبر: ۹۶۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۴
مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: انتظار داشتیم احکام سیاستی مربوط به گردشگری و مناطق آزاد در برنامه هفتم متقن‌تر از برنامه‌های قبلی باشد.

انتظار داشتیم برنامه هفتم متقن‌تر باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمد فرزاد میرزایی قلعه در کنگره گردشگری برنامه توسعه هفتم در گردشگری و مناطق آزاد که به همت سازمان جهاد دانشگاهی و با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و انجمن متخصصین گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار شد، با برشمردن ظرفیت‌های گردشگری بین‌المللی مناطق آزاد، اظهار کرد: انتظار می‌رفت احکام سیاستی این برنامه متقن‌تر از برنامه‌های قبلی باشد، به‌ویژه در زمینه جذب گردشگران خارجی در بستر مناطق آزاد.

او در ادامۀ مدیریت پنل تخصصی گردشگری مناطق آزاد، از سیاه‌نمایی‌های حاکم بر فضای گفتمانی سیاستی کشور انتقاد کرد و افزود: فضای کشور در مسیر رشد و تعالی است و البته طبیعی است در مسیر رقابت میان گفتمان‌های جهانی همواره سیاه‌نمایی‌هایی صورت گیرد، اما دوستان دغدغه‌مند لازم است در کرسی انصاف نشسته و در تبیین دستاوردهای کشور هم‌صدا با امیدآفرینان نقش شایسته‌ای داشته باشند.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: کشور در حال تولید ابزارهای قدرت مختلفی است که همواره بتواند در رقابت و البته استفاده از ظرفیت‌های خود دست برتر را داشته باشد. یکی از این ابزارها گردشگری است که می‌تواند ضمن تولید ثروت کلان به نفع جامعه محلی سبب تولید قدرت نرم برای کشور شود، از این رو لازم است در دستورالعمل‌های ذیل سیاست‌های برنامه توسعه هفتم بر این وجه گردشگری به عنوان لبه جدال تمدنی ایران اسلامی تاکید بیشتری شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: