کد خبر: ۹۶۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تعداد بازدید: ۸۱
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا هنوز هم در کشور بالاست و به نظر می‌رسد اواخر آذر و اوایل دی به پیک برسد و پس از آن شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

آنفلوآنزا تا ۲ هفته دیگر به اوج می‌رسد/ لزوم مراقبت از کودکان و سالمندان در دورهمی‌های شب یلدابه گزارش خبرداغ به نقل از میزان : یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا هنوز هم در کشور بالاست و به نظر می‌رسد اواخر آذر و اوایل دی به پیک برسد و پس از آن شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

آمیتیس رمضانی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت: تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا هنوز هم در کشور بالا است و به نظر می‌رسد اواخر آذر و اوایل دی یعنی حدود یک تا ۲ هفته دیگر به پیک برسد و شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم. هم اکنون با شیوع آنفلوآنزای نوع A که جدی‌تر و شدیدتر است مواجه هستیم، این نوع آنفلوآنزا از اواخر شهریور و اوایل مهر آغاز می‌شود و تا اواخر آذر و اوایل دی ادامه دارد و هنوز زود است که بگوییم موارد ابتلا به این بیماری کاهش یافته هر چند دیگر شدت سابق را ندارد و با بر اساس تست‌ها تا حدودی هم کاهش پیدا کرده است.

رمضانی با بیان اینکه آنفلوآنزای نوع A در سال‌های پیش از شیوع کرونا دیرتر شروع می‌شد و دیرتر هم به پیک می‌رسید، عنوان کرد: پس از این دوره تقریبا از نیمه بهمن شیوع آنفلوآنزای نوع B را داریم که این نوع آنفلوآنزا هم تا فروردین و اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه به‌طور کلی عفونت‌های تنفسی در فصل‌های پاییز و زمستان رایج‌اند، ادامه داد: در این فصول با عفونت‌های ویروسی نظیر انواع کروناهای فصلی، امیکرون، آنفلوآنزا، آدونو ویروس و رینو ویروس مواجه هستیم و علاوه بر آن‌ها عفونت‌ها و گلو دردهای باکتریایی را هم داریم و همچنین با باکتری پنوموکوک که در کودکان شیوع دارد هم رو به رو هستیم. پنوموکوک ممکن است در کودکان موجب ایجاد عفونت‌های جدی نظیر درگیری ریه و ذات‌الریه شود و حتی درگیری مغز را به همراه داشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: با توجه به شیوع این بیماری‌ها در هر تجمعی امکان انتقال آن‌ها وجود دارد، به همین دلیل نیز باید در تجمعات خانوادگی شب یلدا مراقب افراد سالمند و کودکان باشیم چرا که حتی عفونت‌های تنفسی ساده که در جوانان و افراد سالم می‌تواند بدون عارضه و سبک باشد و در کوتاه مدت بهبود یابد می‌تواند در سالمندان، افراد دارای بیماران زمینه‌ای و کودکان شدید و همراه با عارضه باشد و از این رو لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی که در دوران شیوع کرونا مورد توجه قرار می‌گرفت در همه زمان‌ها سرلوحه قرار گیرد.

این پزشک متخصص بیان کرد: حضور در فضاهای بسته که تعداد زیادی از افراد در آن حضور دارند و به دلیل سرما تهویه مناسبی هم ندارد موجب انتقال انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود که می‌تواند برای کودکان زیر ۵ سال، سالمندان بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مشکل‌ساز شود چرا که این گروه‌ها بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی تنفسی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: