کد خبر: ۹۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۹
برای چهارمین بازی پیاپی بود که جواد نکونام در قامت سرمربی مقابل پرسپولیس شکست نخورد.

راز شادی نکونام مقابل پرسپولیس؛ من به شما نمی‌بازم!به گزارش خبرداغ به نقل از فوتبال ۳۶۰ نوشت: برای چهارمین بازی پیاپی بود که جواد نکونام در قامت سرمربی مقابل پرسپولیس شکست نخورد.

پرسپولیس و استقلال در داربی پایتخت در حالی به مصاف هم رفتند که یکی از چهره‌های ویژه این مسابقه جواد نکونام بود؛ سرمربی جوان استقلال که برای نخستین‌بار در قامت سرمربی در این رویارویی حساس حضور پیدا می‌کرد. نکونام در دوران حضورش در تیم استقلال، ۳ بار تجربه حضور در داربی را به‌دست آورد که هر ۳ مسابقه با حضور نکونام با تساوی بدون گل به پایان رسید و او روزهای بدون شکستی را برابر سرخ‌پوشان پایتخت تجربه کرد.

نکونام انگیزه‌های زیادی داشت تا بتواند در اولین رویارویی‌اش با پرسپولیس در نقش سرمربی استقلال، از سرخ‌ها امتیاز بگیرد و در پایان یک بازی پراتفاق سرانجام خواسته سرمربی آبی‌پوشان پایتخت محقق شد و استقلالی‌ها توانستند بدون شکست به کار خود در داربی پایتخت پایان بدهند؛ آن‌هم در حالی‌که بازی تا دقیقه ۹۰ با برتری یک‌گله پرسپولیسی‌ها در جریان بود اما در وقت‌های تلف شده سرنوشت بازی به سود استقلال تغییر کرد و اعلام پنالتی به سود آبی‌ها بعد از بررسی صحنه برخورد آرش رضاوند و علی نعمتی از سوی موعود بنیادی‌فر به کمک (VAR) باعث شد تا استقلالی‌ها توسط کوین یامگا به گل تساوی برسند.

جواد نکونام در دوران سرمربیگری‌اش همواره دوئل‌های پراتفاقی را مقابل پرسپولیس گذرانده است و سرمربی آبی‌ها در دیدار روز گذشته به دنبال آن بود تا بتواند روند شکست‌ناپذیری‌اش مقابل پرسپولیس در طول ۲۲ ماه اخیر را حفظ کند که به خواسته خود رسید. اگر مسابقه با برد استقلال به پایان می‌رسید، کارنامه نکونام در قامت سرمربی در دوئل‌هایش با پرسپولیس رویایی می‌شد و او می‌توانست سرانجام طعم پیروزی در داربی را هم بچشد اما با با این وجود، خواسته سرمربی آبی‌ها محقق نشد.

به یاد قهرمانی سوپرجام مقابل پرسپولیس!

سرمربی حال حاضر استقلال در حالی حدود ۲۲ ماه است که برابر پرسپولیس مغلوب نشده که در این فاصله در ۴ دیدار برابر سرخ‌پوشان پایتخت در قامت سرمربی قرار گرفته است. اولین رویارویی جواد نکونام و پرسپولیس که با باخت سرمربی فعلی استقلال به پایان نرسید در فینال سوپرجام ۱۴۰۰ بود که فولاد خوزستان با هدایت نکونام و البته گلزنی موسی کولیبالی توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند و جواد نکونام هم توانست قهرمانی با فولاد در سوپرجام را جشن بگیرد و هم موفق به شکست دادن پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی شد.

از تساوی کسل‌کننده تا پاگشای رویایی تورس

پرسپولیس و فولاد فصل گذشته در حالی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که نبرد ۲ تیم چندان جذاب و پرموقعیت دنبال شد و در نهایت هم بازی بدون آنکه گل ردوبدل شود به پایان رسید و نتیجه تساوی بدون گل روی اسکوربورد ورزشگاه آزادی تهران نقش بست. در آخرین رویارویی نکونام با پرسپولیس پیش از حضورش در داربی، او فصل گذشته در دور برگشت سرمربی فولاد خوزستان بود که گلزنی روبرتو تورس در اولین حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران سبب شد تا شاگردان نکونام با دست پر و کسب ۳ امتیاز از جدال با پرسپولیس خارج شوند.

۶۹۲ روز شکست‌ناپذیری مقابل پرسپولیس

جواد نکونام آخرین‌بار که در قامت سرمربی برابر پرسپولیس شکست خورد، ۶۹۲ روز قبل و در دور برگشت لیگ بیست‌ویکم بود که شاگردان او در تیم فولاد خوزستان با یک گل مغلوب پرسپولیس شدند. نکونام در داربی پایتخت در یک‌قدمی از دست دادن این رکورد مهم بود که گلزنی کوین یامگا معادلات را تغییر داد و به نظر می‌رسد که شادمانی بی‌حد و حصر سرمربی استقلال بی‌ارتباط با حفظ این رکورد باارزش نباشد. باید دید رکورد شکست‌ناپذیری نکونام برابر پرسپولیس تا چه زمانی تمدید خواهد شد و آیا او می‌تواند با حفظ این رکورد، سرانجام در مسابقه داربی طعم پیروزی را برای نخستین‌بار (در نقش بازیکن و یا سرمربی) بچشد یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: