کد خبر: ۹۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۱۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت مربوط به کوهنوردی با مخاطره همراه است.

هشدار؛ خطر ریزش بهمن و یخ‌زدگی در این ارتفاعاتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت مربوط به کوهنوردی با مخاطره همراه است.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان و ارتقاعات کشور اظهار کرد: طی روزهای پایانی هفته، فعالیت سامانه بارشی و سرد، بارش فراگیر برف و باران و کاهش محسوس دما در ارتفاعات غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز پنجشنبه ( ۲۳ آذر) شدت بارش‌ها همراه با وزش باد شدید و کولاک خواهد بود و شدت بارش طی پنجشنبه برای ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در زاگرس، ارتفاعات مناطق مرکزی کشور و به‌تدریج بخش‌های جنوبی و شرقی کشور همراه با وزش باد شدید و کولاک ادامه دارد. در این شرایط جوی افزایش پتانسیل وقوع بهمن در مناطق مستعد کوهستانی کشور طی این مدت، احتمال جاری شدن سیلاب در دامنه‌های پایین‌دست و افزایش دبی رودخانه‌ها و دره‌ها مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روز پنجشنبه کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز و با انواع مخاطره‌های جوی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور همراه است.

به گفته وی اوایل وقت روز جمعه (۲۴ آذر) در ارتفاعات مرکزی کشور، دامنه‌های شرقی زاگرس، البرز شرقی و نیمه‌شرقی کشور بارش باران همراه با وزش باد شدید تداوم دارد و به‌تدریج کاهش ابر مورد انتظار است. نکته قابل توجه این است که علیرغم قطع بارش‌ها طی جمعه در مناطق غربی، ارتفاعات زاگرس و و شمال غرب کشور، به سبب وجود برف تازه، همچنان احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی کشور وجود دارد.

ضیاییان تاکید کرد: در چنین شرایطی از ورود به عرصه‌های کوهستانی و تردد در جاده‌های کوهستانی کشور همچنین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی و حرکت در زیر آن‌ها و به‌سمت زیر نقاب اجتناب شود. با توجه به کاهش شدید دما و برودت هوا همراه با وزش باد شدید، شرایط تشدید سوزباد و سرمازدگی وجود دارد بنابراین نیاز است تا تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره ارتفاعات تهران گفت: ارتفاعات تهران تا اوایل صبح جمعه، تحت فعالیت سامانه بارشی و سرد، آسمانی ابری و مه آلود و با بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود بنابراین در مناطق مستعد احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: از صبح جمعه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر اتفاق می‌افتد. با توجه به وجود برف تازه در منطقه از تردد در مسیرها و دالان‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: