کد خبر: ۹۶۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۱۵۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود.

سلاجقه: مازوت‌سوزی در نزدیکی هیچ کلان‌شهری انجام نمی‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست، تأکیدات ویژه‌ای در زمینه کاهش آلایندگی جوی داشت و ۸ بخش اصلی در مجموعه بودجه کشوری دستگاه‌ها به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: کمی و کیفی‌سازی سوخت در ۹ پالایشگاه کشور انجام می‌شود که نیازمند اعتبارات سنگینی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بخشی از آلودگی از سایش لاستیک‌های خودرو اتفاق می‌افتد که موضوع جدی است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده ایم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و در کنار آن از مردم هم می‌خواهیم که رعایت کنند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه شاخص‌ها و کاهش تعداد روزهای ناسالم در کشور نشان می‌دهد کارهایی که انجام می‌شود، اثرگذار بوده است، تصریح کرد: موضوع پسماندسوزی شبانه هم توسط مأموران سازمان حفاظت محیط زیست در حال کنترل است و از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران، در خواست می شود در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به موضوع مازوت‌سوزی اظهار داشت: به‌عنوان امین مردم اعلام می کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود و این اتفاق فقط برای نیروگاه‌هایی که دور از مراکز جمعیتی قرار دارند، می‌افتد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: طبق ابلاغیه روز گذشته، چندین نیروگاهی که در کلان‌شهرها هستند، به هیچ وجه مجوز مازوت‌سوزی ندارند.

سلاجقه همچنین به کیفی‌سازی بنزین اشاره کرد و گفت: یورو ۴ وضعیت خوبی دارد و یورو ۵ هم در کلان‌شهرها توزیع می‌شود و در وضعیت کیفی‌سازی به خوبی پیش می‌رویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: