کد خبر: ۹۶۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۵۷۳
بزرگ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه فرابورس ایران با اتمام پذیره‌نویسی ۴۴۵۰ میلیارد تومانی ناشی از سلب حق تقدم شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس محقق شد.

پایان پذیره‌نویسی صبا فولاد خلیج‌فارسبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه خبری معدن نامه، آمار مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی بیش از 9 میلیارد سهم «فصباح» نشان از استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران حقیقی دارد؛ به این ترتیب که 72 هزار شخص حقیقی به میزان 1700 میلیارد تومان از سهام «فصباح» را خریداری کردند.

همچنین در فرآیند این پذیره‌نویسی تعداد 71 صندوق سرمایه‌گذاری 867 میلیارد تومان از «فصباح» را خریداری کردند و 466 کد حقوقی، 1900 میلیارد تومان در این تأمین مالی مشارکت داشتند.

به این ترتیب تأمین مالی 4450 میلیارد تومانی این شرکت از مسیر فرابورس با هدف تأمین مخارج سرمایه‌ای اجرای طرح احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالانه 1.76 میلیون تن بریکت گرم انجام شد.

گفتنی است؛ صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

منبع خبر «جواهری آریا» است و معدن نامه در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 67332 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  00989121302339  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه معدن نامه مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: