کد خبر: ۹۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: ۱۹۱
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور امروز پنجشنبه با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

مترو پرند افتتاح شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور امروز پنجشنبه با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی دولت مردمی وارد شهرستان رباط کریم شده است با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند با قطار شهری، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر مسوولان استانی و شهرستانی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

این گزارش حاکی است، طبق برنامه قرار است در این سفر افزون بر افتتاح خط مترو پرند بیش از چهار هزار واحد مسکونی تازه تکمیل شده در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

ایستگاه متروی این شهرصد هزار نفری اقدام دیگری از دولت سیزدهم است که برای رفاه مردم و شهروندان در جنوبی ترین شهر استان تهران یعنی پرند، امروز افتتاح شد؛ تا بار دیگر دولت سیزدهم ضمن همراهی با مردم گام بلند دیگری در جهت رفاه عمومی برداشته باشد.

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران بطور عمده برای مقاصد کاری در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

مترو پرند افتتاح شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: