کد خبر: ۹۶۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۲۷
به بهانه ساخت ناوشکن دیلمان!۱- خداوند متعال در قرآن دستور آماده‌باش همه‌جانبه به مسلمانان در برابر دشمنان و تهیه سلاح‌ها و امکانات مختلف را داده است.
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ ... (انفال ۶۰)روایت داریم پیامبر اسلام (ص) وقتی باخبر شد که در یمن اسلحه‌ جدیدی ساخته‌شده شخصی را برای تهیه آن به یمن فرستاد. از آن حضرت نقل‌شده که با یک تیر سه نفر به بهشت می‌روند: «سازنده آن، آماده‌کننده و تیرانداز»
هم‌زمان با سالروز شهادت شهید فخری‌زاده، ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام «دیلمان» که توسط متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده است در دریای خزر به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) نداجا ملحق شد.
۱۲۰ مرکز دانشگاهی با هزار متخصص با صرف یک میلیون و دویست هزار ساعت تحت مدیریت نیروی دریایی ارتش دست‌اندرکار بزرگ‌ترین پروژه دفاعی کشور برای ساخت ناوشکن دیلمان بودند.
خدا رحمت کند شهید قاسم سلیمانی را که می‌فرمود:«ما شبی را به صبح نمی‌رسانیم و صبحی را به شب سر نمی‌کنیم مگر این‌که به دشمن فکر می‌کنیم.»
خوشبختانه روز یا هفته‌ای نیست که اخبار پیشرفت‌های دفاعی کشور در رسانه‌ها از صدر اخبار کشور فروافتد. همین هفته گذشته بود که رهبر معظم انقلاب با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا آخرین دستاوردهای هوافضای سپاه را در یک نمایشگاه بازدید فرمودند. هم‌زمان از موشک کروز هایپرسونیک فتاح۲، سامانه پدافندی متحرک مهران و سامانه ارتقاء یافته ۹ دی و همچنین پهپاد شاهد ۱۴۷ رونمایی شد.
در پایان این بازدید فرمانده کل قوا در یک کلمه پیشرفت‌های دفاعی کشور را «عالی» توصیف کردند و از روند روبه‌جلوی آن اظهار رضایت فرمودند.
۲- دورتادور مرزهای ایران و حتی دورتر از آن «ناتو» خیمه زده است. ناتو در هوا، دریا و زمین در اطراف ایران حضور دارد. علاوه بر آن ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن اصلی مسلمانان جهان به‌طور اعم و ایران به‌طور اخص بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی ما محسوب می‌شود.
همین چند سال پیش «داعش» که ساخته‌وپرداخته ناتو بود به جان کشورهای اسلامی افتاد و باهدف فتح تهران یکی از اهداف بزرگ ناتو که تجزیه کشورهای اسلامی بود را داشت عملیاتی می‌کرد.
سردار سلیمانی از «تهدید» داعش یک «فرصت» ساخت و سازه‌های نیرومند مقاومت اسلامی را در یک ارتش چند ملیتی در عراق، سوریه، لبنان و بالاخره نیروهای پای کار مبارزه با اشغالگری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را پدید آورد. امروز نیروهای مقاومت در غرب آسیا در برابر گسترش ناتو در منطقه سینه سپر کرده و در عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی ضربه‌ای کاری و کشنده به ساختار نظامی ناتو زده‌اند.
ناتو امروز مشغول چانه‌زنی برای آزادی اسرای خود است و بارها اعلام کرده که حاضر به گسترش جنگ نیست!
دشمن می‌داند ایران و نیروی مقاومت در منطقه از مرز «بازدارندگی» عبور کرده و در مقام و موقف «اقدام پیشدستانه» ایستاده‌اند.
۳- وسعت و جغرافیای طبیعی ایران امروز، یک‌سوم ایران دویست سال گذشته است. شاهان قاجار با بی‌عرضگی در برابر توطئه‌های نظامی دشمنان اسلام، مملکت را تجزیه کردند!
آن‌ها در برابر خطر روسیه امیدشان به توپخانه انگلیسی و تخصص فرانسوی‌ها برای سامان دادن ارتش بود. قاجار با عهدنامه ننگین گلستان و ترکمانچای تن به تجزیه ایران دادند.
دولتمردان آن روز نوید پیروزی را در دستان قدرت‌های خارجی و مذاکرات جستجو می‌کردند.
از مفهوم «قوه»، «قدرت» و «استطاعت» هیچ نظریه و تئوری واقعی در دست نداشتند و نفوذ دشمن در ارکان حکومت اجازه نمی‌داد آن‌ها به این مفاهیم فکر کنند و همین روند تجزیه ایران، در دوران پهلوی هم  ادامه یافت!
۴- طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی ولایت‌فقیه، فرمانده کل قوا و مسئول حفظ امنیت کشور در برابر توطئه‌های دشمن و مسئولیت جنگ و صلح به عهده اوست.
طی چهار دهه گذشته که نظام سیاسی ایران تغییر کرد و در رأس نظام، فردی شجاع، مدیر، فقیه و عالم به مسائل روز قرار گرفت، اقتدار کشور متکی به ملت، توطئه تجزیه و تضعیف ایران توسط قدرت‌های جهان را متوقف کرد. اکنون ایران در جایگاهی نشسته است که معادلات قدرت در منطقه و جهان را تعیین می‌کند.
متأسفانه در اوج توطئه‌های دشمن در جنگ نرم و جنگ سخت گاهی از دستگاه دیپلماسی صداهایی بیرون می‌آمد، از این قبیل که من مفهومی به نام دشمن را قبول ندارم! یا این‌که تکلیف امنیت ملی در مذاکرات و گفت‌وگو رقم می‌خورد نه در میدان! این حرف‌ها همان حرف‌های میرزا ابوالحسن خان شیرازی، اولین سفیر ایران در انگلیس است. که او را در مقام عاقد قرارداد ننگین ترکمانچای نشاند! این جماعت با همین ذهنیت متوهم رفتند برجام را که خسارت محض بود امضا کردند.
نظیر همین صداها در برخی محافل روشنفکری و دانشگاهی شنیده شد که اسرائیل آخرین محصول تمدن و تجدد و هم‌آغوشی تفکر لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی است.
اسرائیل باطن جهان جدید و تمدن غربی است. لذا جنایات و خشونت محض غاصبان قدس را در جنگ اخیر نادیده گرفتند و حاضر نشدند هم‌صدا با ملت ایران و ملت‌های جهان آن را محکوم کنند!
آن‌ها بیانیه هابرماس را که به‌مثابه قرائت فاتحه برای جان‌باختگان و معدومین ارتش اسرائیل صادر شد را دلیل این سکوت خود می‌دانند!
جریان غرب‌گرا که تفکرات منحط لیبرال دموکراسی و سوسیال‌دموکراسی را در ایران نمایندگی می‌کند حاضر نیست شمشیر کشیدن علیه اسرائیل را به رسمیت بشناسد. این‌ها بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی در جنگ سخت و نرم علیه دشمنان اسلام هستند!
نویسنده: محمدکاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: