کد خبر: ۹۶۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
نکته‌ای که در طول یک هفته گذشته در بازار ارز مشاهده می‌شود، حبس دلار در کانال ۵۰ هزار تومان است.

دلار حبس شد/ خریداران ارز فرار را بر قرار ترجیح دادندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مریم فکری: در حالی دومین ماه پاییز به پایان رسید که عملکرد ۶۰ روز گذشته بازار ارز، از پرش قیمت دلار به یک کانال بالاتر حکایت دارد.

البته بررسی روند بازار حاکی از آن است که دلار در این بازه زمانی، با شروع تحولات منطقه و جنگ غزه و اسرائیل، قیمت‌های بالاتر را هم تجربه کرده است؛ به طوری که در نیمه مهرماه به بالای رقم ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت و البته در پایان اولین ماه پاییز، دوباره قیمت‌ها پایین آمد و در کف کانال ۵۰ هزار تومان نشست. اما با این حال، دوباره روند بازار ارز صعودی شد و دلار در نیمه آبان ماه، از سقف کانال ۵۲ هزار تومان عبور کرد.

البته، بازار ارز یک روز بیشتر این رقم را تحمل نکرد و قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از یازدهم آبان‌ماه که دلار تا حدود ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یافته بود، تا به امروز در حدود ۲ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. آخرین رقمی که در پایان آبان ماه از قیمت دلار ثبت شد، ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

بنا به این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دلار آمریکا در ابتدای مهرماه ۴۹ هزار و ۳۸۰ تومان، ابتدای آبان‌ماه ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان و ابتدای آذرماه ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بوده است.

دلار حبس شد/ خریداران ارز فرار را بر قرار ترجیح دادند

اما نکته‌ای که در طول یک هفته گذشته در بازار ارز مشاهده می‌شود، حبس دلار در کانال ۵۰ هزار تومان است؛ این‌که تاکنون نه توانسته از این کانال بالاتر برود و نه به کانال ۴۹ هزار تومان هدایت شود.

 

قیمت دلار روز گذشته متاثر از رشد تقاضای افزایشی‌های بازار از برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی منصرف شد. پیش از این معامله‌گران برگشت دلار به منطقه پایین‌تر را بعید می‌دانستند و حرکت روز گذشته هم موید این موضوع بود.

 

در حال حاضر معامله‌گران معتقدند که تمایل بازارساز، ماندن دلار در کانال ۵۰ هزار تومان است. برخی از آن‌ها باور دارند اگر دلار به کانال‌های پایین‌تر بازگردد، فعالان اقتصادی برای خرید هجوم می‌آورند و این رفتار، روند حرکتی بازار ارز را در روزها و هفته‌های آینده برهم می‌زند.

بر همین اساس، معامله‌گران بازار در روزهای اخیر کاملا محتاط عمل کرده و ریسک خرید دلار را بالا می‌دانند.

با این وجود، برخی کارشناسان، اثر تورم را در رونددهی به قیمت دلار، قطعی می‌دانند. آنها می‌گویند، تنها راه چاره برای کاهش واقعی قیمت دلار این است که بانک مرکزی به کاهش حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی و برقراری مناسبات در سطح عالی اقتصاد با سایر کشورهای دنیا اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: