کد خبر: ۹۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۳
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: از صعود به ارتفاعات بپرهیزید.

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: از صعود به ارتفاعات بپرهیزید.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۲۵ آبان) فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های جنوبی کشور، زاگرس جنوبی و مرکزی، ارتفاعات بوشهر و هرمزگان و کرمان افزایش ابر و وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در زاگرس جنوبی منجر به وقوع سیلاب و جاری شدن رواناب و احتمال طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط جوی کاهش دید افقی و عمودی، مخاطره تندباد و عدم تعادل در خط الرأس‌ها را به دنبال دارد همچنین شدت بارش‌ها برای فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و طبیعت‌گردی مخاطره‌آمیز خواهد بود بنابراین توصیه به خودداری از صعود می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز و شمال غرب وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که می‌تواند منجر به سقوط و پرتاب شود بنابراین به منظور کمپینگ نسبت به محکم سازی چادرها اقدام شود.

ضیاییان افزود: جمعه (۲۶ آبان) نیز فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز منجر به ابرناکی و مه آلودشدن، وزش باد شدید، رگبار و احتمال رعدوبرق و تگرگ و برای قله‌های مرتفع منجر به بارش برف و کولاک می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در البرز مرکزی، شرقی و در پایین‌دست منجر به وقوع سیلاب می‌شود بنابراین از فعالیت‌ و تردد در مناطق کوهستانی مذکور اجتناب شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شاخه جنوبی این موج ناپایدار، موجب بارش‌های رگباری، رعدوبرق و احتمال تگرگ در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس جنوبی و نیمه‌جنوبی کشور می‌شود.

وی همچنین درباره ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران روز پنجشنبه نیمه‌ابری و وزش باد شدید و در قله‌های مرتفع احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: آسمان ارتفاعات تهران روز جمعه نیز آفتابی به‌تدریج از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: