کد خبر: ۹۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۱۶۱
در دهه ۶۰ با کوپنی شدن سلیندرهای گاز، مردم درباره تکلیف چراغ گازهای پیک نیکی سئوال می‌کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از اطلاعات آنلاین : در دهه ۶۰ با کوپنی شدن سلیندرهای گاز، مردم درباره تکلیف چراغ گازهای پیک نیکی سئوال می‌کردند.

در سال ۱۳۶۲ ستاد بسیج اقتصادی کشور اعلام کرد که تعویض سلیندرهای گاز خانگی با ارائه کوپن گاز انجام خواهد شد.

روزنامه اطلاعات طی خبری به نقل از کمیته توزیع عادلانه گاز که در شرکت ملی گاز ایران مستقر شده بود، اعلام کرد که شهروندان تهرانی در قبال یک قطعه کوپن و پرداخت ۱۸ تومان یک سیلند گاز از خودروی توزیع کننده سیلندرها دریافت کنند.

سئوال بسیاری از شهروندان درباره نامشخص بودن روش پرکردن سیلندرهای کوچک معروف به چراغ پیک نیک بود. در این خبر آمده که پرکردن سیلندر چراغ‌های پیک نیک کوپنی نبوده و در تهران با ۷ تومان و در کرج با ۸ تومان این سیلندرها پر می‌شدند.

به دنبال آزاد شدن پرکردن سیلندرهای خانگی، شغل تازه‌ای شکل گرفت که سیلندرهای کوچک به روش غیر استاندارد از گاز درون سیلندرهای بزرگ پر و به قیمت ۱۰ الی ۱۲ تومان عرضه می‌شد. شغل خطرناکی که حوادث فراوانی نیز به دنبال داشت.

عکس عجیب صف گاز در تهران ۳۰ سال پیش!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: