کد خبر: ۹۶۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۱
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که همه بازیکنان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا آرزوی چندین ساله موفقیت در جام ملت‌هاست محقق شود، گفت: شاید یکسری دلخوری‌ها و انتقادات نسبت به تیم ملی باشد که کادر فنی و بازیکنان آن را به دیده منت می‌گذارند اما وقتی کار به جایی برسد که فقط بخواهند تیم ملی را تخریب کنند شرایط سخت می‌شود و شاید این موضوع ما را هم دلسرد کند.

آقای گل پرسپولیسی: به فوتبال ایران برنمی‌گردمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که همه بازیکنان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا آرزوی چندین ساله موفقیت در جام ملت‌هاست محقق شود، گفت: شاید یکسری دلخوری‌ها و انتقادات نسبت به تیم ملی باشد که کادر فنی و بازیکنان آن را به دیده منت می‌گذارند اما وقتی کار به جایی برسد که فقط بخواهند تیم ملی را تخریب کنند شرایط سخت می‌شود و شاید این موضوع ما را هم دلسرد کند.

کریم انصاری‌فرد درباره شرایط خود در تیم اومانیای قبرس و اینکه آیا از این شرایط راضی است یا خیر؟ اظهار کرد: ابتدا جا دارد پیروزی با ارزش تیم ملی نوجوانان را مقابل برزیل تبریک جانانه بگویم و امیدوارم بتوانند این روند را ادامه بدهند. به آقای عبدی و بازیکنان با غیرت ایران که با امکانات نابرابر توانستند به این پیروزی بزرگ برسند تبریک و خدا قوت می‌گویم و امیدوارم باز هم شاهد این موفقیت‌ها باشیم. بازیکنان تیم ملی نوجوانان در ابتدای راه هستند و قطعا با توانمندی بالایی که دارند می‌توانند این مسیر را با موفقیت هر چه بیش‌تر ادامه بدهند.

این مهاجم آمونیای قبرس، ادامه داد: خدا را شکر شرایط خیلی خوبی دارم. ما بعد از این که سال گذشته در لیگ قبرس قهرمان شدیم، امسال از اول فصل در بازی‌های اروپایی بودیم اما در آخرین بازی پلی‌آف متاسفانه بعد از اخراجی که داشتیم ۱۰ نفره شدیم و باختیم و بازی‌های اروپایی را برای این فصل از دست دادیم اما الان شرایط تیم‌مان خیلی خوب است و در بالای جدولیم و با ۴ اختلاف امتیاز با صدر در کورس قهرمانی هستیم و یکی از مدعیان لیگ قبرس به شمار می‌رویم.

انصاری فرد افزود: شرایط من هم خیلی خوب است. در تمام بازی‌ها به میدان رفتم و با گل یا پاس گل توانستم مثمرثمر باشم. همیشه سعی‌ام بر این بوده که وظیفه تیمی‌ام را به بهترین شکل انجام دهم و خدا را شکر شرایطم تا به الان خیلی خوب بوده است.

او در پاسخ به این سوال که در چند سال اخیر چند مرتبه صحبت از بازگشتش به فوتبال ایران شده و این که آیا هم‌چنان این پیشنهادات از ایران به دستت می‌رسد یا خیر؟ گفت: بله بحث بازگشت من به فوتبال ایران همیشه بوده است. نمی‌خواهم اسمی از تیمی ببرم اما همواره در فصل نقل و انتقالات پیشنهاداتی از ایران داشتم و باشگاه‌ها به من لطف داشته‌اند اما فعلا قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارم. در حال حاضر نیز با باشگاه خودم قرارداد دارم و فکر نمی‌کنم به این زودی بازگشت من به فوتبال ایران اتفاق بیفتد.

انصاری‌فرد درباره فرصت تقریبا دو ماهه تا شروع جام ملت‌های آسیا و این که با سه دوره حضور در جام ملت‌ها به عنوان یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در این مسابقات، شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: به نظر من شرایط تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی است، البته می‌توانست خیلی بهتر از این باشد و بازی‌های دوستانه بهتری داشته باشیم اما فکر می‌کنم در اردوهای اخیر بازی‌هایی که داشتیم در جام ملت‌های آسیا به دردمان می‌خورد چرا که با تیم‌های آسیایی مثل قطر، ازبکستان و حتی اردن بازی کردیم که قطعا از تیم‌های گردن‌کلفت آسیا هستند. جام ملت‌های آسیا با جام جهانی تفاوت دارد چرا که تیم‌ها از آسیا می‌آیند و با توجه به تجربه‌ای که دارم بهتر است با تیم‌های قدرتمند آسیا بازی کنیم تا شرایط‌مان را محک بزنیم. خدا را شکر در این چند وقت بازی‌های خوبی داشتیم و تیم ملی هم خیلی خوب بازی کرد و نتایج خیلی خوبی را کسب کرد. بدون اغراق بگویم در این چند سالی که در تیم ملی بودم یکی از همدل‌ترین تیم‌های تاریخ را داریم چرا که هم جو صمیمانه‌ای بین بازیکنان است و هم ارتباط خوبی بین بازیکنان و کادر مدیریتی و فنی وجود دارد و نتایج تیم ملی در بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌ها نیز نشان دهنده این موضوع است.

این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، ادامه داد: در فاصله ۴۰ یا ۵۰ روز مانده به جام ملت‌ها خواهشم مثل همه بچه‌ها این است برای حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا همه همدل شویم. شاید برخی دلخوری‌ها باشد، یک جاهایی کم و کاستی‌هایی باشد و یک سری جاها آن چیزی که می‌خواهیم نباشد اما برای جام ملت‌ها اهالی ورزش، فوتبال و همه مردم همان‌طور که در این چند سال کنار تیم ملی بودند، در کنار تیم باشند. در این چند سال فقط یکی دو بار این اتفاق نیفتاد و دود آن به چشم تیم ملی رفت. فکر کنم خیلی بهتر باشد همه کنار هم باشیم و همه از تیم ملی از روز اول یا حتی الان طوری حمایت کنند تا این انرژی و حس را به بازیکنان القا کنند که تیم ملی فقط برای موفقیت به جام ملت‌ها می‌رود.‌

وی افزود: مطمئنم همه بازیکنان تمام سعی و تلاش‌شان را می‌کنند تا این امر محقق شود چرا که آرزوی چندین ساله ورزش و فوتبال ماست که این موفقیت در جام ملت‌ها به‌دست بیاید. شاید یکسری دلخوری‌ها و انتقادات نسبت به تیم ملی باشد که قطعا این انتقادات سر جای خودش است و هر کس که درست انتقاد کند، قطعا چه کادر فنی و مدیریتی و چه بازیکنان آن را به دیده منت می‌گذارند و سعی می کنند کار، رفتار و بازی کردن‌شان را تصحیح کنند؛ اما وقتی کار به جایی برسد که فقط بخواهند تیم ملی را تخریب کنند شرایط سخت می‌شود و شاید این موضوع ما را هم دلسرد کند. اگر همه کنار هم باشیم و تیم ملی حمایت شود قول می‌دهم این دوره یک اتفاق تاریخی رخ بدهد و این‌اتفاق دور از دسترس نیست. شاید بعضی تورنمنت‌ها و مسابقاتی که تیم ملی در این چند سال رفته با همدلی نتایج بهتری کسب شده اما هر زمان خلاف بوده، آن‌طور که باید نتیجه به‌دست نیامده است.

انصاری فرد در ادامه در واکنش به این موضوع که از زمان حضور امیر قلعه‌نویی، تیم ملی در دو تورنمنت قهرمان شده اما نقدی که از سوی برخی اهالی فوتبال مطرح می‌شود این است که ما در این تورنمنت‌ها با تیم‌های قدرتمند بازی نکردیم درحالی که بعضی از رقیبان ما در آسیا با تیم‌های قدرتمند بازی می‌کنند و از طرف دیگر نیز کادر فنی تیم ملی اعلام کرده ما با روسیه و کنیا بازی کردیم که قطر هم با منابع نامحدود مالی با همین تیم‌ها بازی کرد اما کسی به این واقعیت اشاره نمی‌کند؟ پاسخ داد: نظر شخصی من به عنوان کسی که در ۳ دوره قبلی در جام ملت‌ها بوده‌ام بازی‌های دوستانه ای که داشتیم شبیه سازی با رقیبان بوده است. درست است با ژاپن و کره و استرالیا بازی نکرده‌ایم اما نمی‌توان قطر را دست کم گرفت. قطر تیمی بوده که قهرمان جام ملت‌ها شده و به عنوان میزبان، مدعی است. تیمی است که با همه تیم‌های مطرح اروپا و جهان همیشه بازی‌های دوستانه داشته و در همه تورنمنت‌ها شرکت کرده است. قطعا بازی کردن با قطر بازی آسانی نیست اما خدا را شکر این تیم را ۴ بر صفر بردیم. این که از تیم ملی انتقاد درست کنند قطعا همه از آن استقبال می‌کنیم اما وقتی بحث تخریب باشد به دور انصاف است و سودی نخواهد داشت. اردوی قبلی شاهد بودم که کادر فنی بدون هیچ چشمداشتی کنار تیم است و سخت تلاش می‌کند. من تلاش شبانه روزی مربیان و کادر مدیریتی را به عینه دیدم که از صبح زود تا پاسی از شب کار می‌کنند و بدون هیچ چشمداشتی بحث آنالیز و تمرین و سایر موارد را جلو می‌برند.

او ادامه داد: اگر بخواهم از مجموعه کادر فنی هم دفاعی داشته باشم، برخی صحبت‌ها خیلی بی‌منطق است و باعث می‌شود دلسرد شوند. عزیزان کادر فنی تیم ملی شبانه روز بدون هیچ چشمداشتی تلاش می‌کنند و این‌طور مورد انتقاد قرار می‌گیرند. نتایج تیم ملی که خوب بوده و با همین امکانات کادر مدیریتی و فنی سعی کردند بهترین شرایط اردویی را فراهم کنند اما انقدر انتقاد کردن و انتقادهای غیرمنصفانه قطعا آن‌ها را هم دلسرد می‌کند. همان‌طور که ما بازیکنان هم دوست داریم از ما حمایت شود تا تیم ملی به هدفی که دارد برسد، کادر فنی هم تلاش می‌کنند تا شرایط خوبی برای تیم ملی مهیا کنند، چنین انتظاری دارند اما انتقادهایی مطرح می‌شود که شاید باعث دلسردی شود. در این شرایط اقتصادی خیلی سخت است که بدون چشمداشت از صبح تا شب کار کنند بعد یکسری دوستان که نمی‌دانم دنبال چه منافعی هستند اینطور با انتقادهای‌شان باعث دلسردی شوند.

وی تصریح کرد: همه من را می‌شناسند زیاد مصاحبه نمی‌کنم و هر وقت که حرف زدم همیشه واقعیت‌ها را گفته‌ام و هیچ چیز را پنهان نکردم اما کادر تیم ملی شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. از همه اهالی فوتبال، پیشکسوتان و کارشناسان عزیز که همیشه به تیم ملی لطف داشته‌اند، درخواست میکنم از تیم ملی طوری حمایت کنند تا دلسردی ایجاد نشوند. امیدوارم نزدیک جام ملت‌ها حداقل دیگر شاهد انتقادات نامنصفانه نباشیم تا همه با انرژی و تمرکز بالا برای هدفی که داریم به میدان برویم.

مهاجم با سابقه فوتبال ایران، در ادامه در پاسخ به این سوال که در دیدار برابر اردن نگرانی‌هایی درباره ضعف‌های تیم در کار دفاعی ایجاد شد که سرمربی تیم ملی هم به این نکته اشاره کرد و این که آیا این موضوع جای نگرانی دارد یا خیر؟ گفت: شاید دوباره باید این درخواست را تکرار کنم. از خانواده فوتبال و پیسکسوتان که همیشه حامی تیم ملی بودند خواهش می‌کنم این واقعیت را بپذیرند که شاید بعد چند بازی یک‌گل خوردن زیاد مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند و طبیعی است چرا که باعث می‌شود نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم. از این دید نگاه کنیم که بازی دوستانه‌ای بوده که حریف هم چند موقعیت داشته و کادر فنی قطعا به این موارد مشرف است و ایرادات را برطرف می‌کند. به همین دلیل می‌گویم بازی‌های خوبی داشتیم که حریفان توانستند موقعیت‌هایی را بر روی دروازه ما ایجاد کنند که با نقاط ضعف‌مان آشنا شویم تا آن‌ها را برطرف کنیم. بازی بعد با قطر دیدید که تیم ملی بدون نقص بازی کرد و بدون موقعیت خطرناک حریف بازی را تمام کرد. امیدوارم انتقادات از تیم ملی به نفع ما باشد تا نقاط ضف‌مان را پیدا کنیم نه این که باعث یاس و دلسردی بازیکنان و کادر فنی شود.

انصاری‌فرد در پایان درباره اظهارات مهدی طارمی مبنی بر این که تیم فعلی یکی از بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های چند سال اخیر است و این که فضای حاکم بر تیم ملی را به عنوان یکی از نفرات با تجربه تیم چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: دقیقا. به نظر من تیم ملی ما بعد از چندین سال شرایطی دارد که واقعا از داخل یکدل است. در اردوها به عینه دیدم که بچه‌ها چقدر با یکدیگر همدل هستند و رفاقت‌شان مثل اوایل سال ۲۰۱۸ و حتی بهتر از آن زمان شده که چه عملکرد قابل قبولی در جام جهانی داشتیم. حتی از آن زمان هم جو بهتر شده چرا که بچه‌ها خیلی با تجربه‌تر شده‌اند و خیلی بیش‌تر کنار هم بوده‌اند و جو بسیار خوب و صمیمانه‌ای بین بازیکنان و کادر فنی وجود دارد. رابطه بازیکنان و مربیان خیلی خوب است و همیشه سعی شده احترام بین کادر فنی و بازیکنان حفظ شود. هیچ مشکلی در تیم ملی نیست و شرایط خوبی دارد. در این چند وقت که آقای قلعه‌نویی آمده‌اند، تیم ملی آماده یک رویداد خیلی بزرگ است و با وجود همه کم و کاستی‌ها که قطعا می‌توانست شرایط بهتر باشد اما آقای نبی و آقای قلعه‌نویی به شکلی مدیریت کرده‌اند که تیم از بیرون و داخل نسبت به سال‌های قبل حاشیه کم‌تری داشته باشد. بچه‌ها همه با جان و دل تلاش می‌کنند و با گوشزدها و رفتارهایی که انجام شده داشته فکر می‌کنم رابطه خیلی خوبی بین کادر و بازیکنان برقرار شده است. به جرات می‌توانم بگویم از ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ که عضو تیم ملی بوده‌ام احترامی که میان کادر فنی و بازیکنان است در هیچ دوره‌ای شاهد نبوده‌ام. شرایط خوبی مهیاست تا تیم ملی در بهترین شرایط وارد مسابقات شود.

این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: از دوستان، عزیزان، بزرگترهای خودم در عرصه ورزش و مخصوصا فوتبال خواهش می‌کنم همه کنار تیم ملی باشند. تیم ملی در این چند وقت اخیر نتایج خیلی خوبی که در شأن تیم ملی بوده گرفته است. درست است تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا پیشرفت کرده‌اند اما یک نکته این است رسانه‌ها و اهالی ورزش کنار تیم‌شان بوده و حمایت کرده‌اند. آن‌ها داخل زمین فوق‌العاده هستند اما قطعا بیرون زمین هم شرایط‌شان به شکلی است که بدون هیچ دغدغه‌ای وارد زمین می‌شوند. مطمئنم این‌بار این اتفاق برای تیم ملی می‌افتد. جا دارد از پیشکسوتان و عزیزانی که کنار تیم ملی بودند و سعی کردند با انتقاد درست به کادر فنی و بازیکنان کمک کردند تشکر کنم. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی بهترین نتایج را کسب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: