کد خبر: ۹۶۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۱
قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال تنها تیم‌های باشگاهی کشورمان هستند که در میان ۴۰۰ تیم برتر باشگاهی دنیا از نگاه سایت IFFHS جای گرفته‌اند.

پرسپولیس و سپاهان؛ تنها نمایندگان ایران در جمع ۴۰۰ تیم باشگاهی برتر دنیابه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال تنها تیم‌های باشگاهی کشورمان هستند که در میان ۴۰۰ تیم برتر باشگاهی دنیا از نگاه سایت IFFHS جای گرفته‌اند.

سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) مطابق امتیازاتی که کارشناسان این فدراسیون به تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان بر اساس عملکرد آنها می‌دهند، رده‌بندی تیم‌های جهان طی یک سال گذشته (اول نوامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳) را منتشر کرد.

مطابق این رده‌بندی، پرسپولیس با کسب ۷۴ امتیاز در جایگاه ۲۲۲ جهان قرار دارد. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی در رنکینگ ماه گذشته این سایت، در رتبه ۳۵۲ دنیا ایستاده بود و در یک ماه اخیر، ۱۳۰ پله در این رده‌بندی صعود کرده است!

سپاهان نیز ۵۵.۵ امتیاز کسب کرده و جایگاه ۳۷۵ دنیا را در اختیار دارد. طلایی‌پوشان که همراه پرسپولیس تنها تیم‌های ایرانی حاضر در جمع ۴۰۰ تیم نخست رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال به شمار می‌روند، نسبت به رنکینگ ماه گذشته صعودی ۶۰ پله‌ای داشته‌اند.

تیم‌های الهلال، پوهانگ استیلرز، کاوازاکی فرونتاله، اولسان هیوندای و اوراوا رد دایموندز، پنج تیم نخست قاره آسیا در این رده‌بندی محسوب می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: