کد خبر: ۹۶۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
تعداد بازدید: ۱۶۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه ما این است که بتوانیم از اواخر آذر ماه اعزام زائران را آغاز کنیم با این حال تلاش داریم بتوانیم زودتر این کار را انجام دهیم.

زمان اعزام زائران به حج عمره اعلام شدبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه ما این است که بتوانیم از اواخر آذر ماه اعزام زائران را آغاز کنیم با این حال تلاش داریم بتوانیم زودتر این کار را انجام دهیم.

 محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده اظهار کرد: در حال حاضر منتظر توافقات نهایی برای اجاره اماکن مورد نیاز برای زائران عمره هستیم و همکاران بنده در سازمان حج و زیارت تلاش خود را می‌کنند که به زودی فراخوان و اطلاعیه‌های لازم را اعلام کنند. 

وی ادامه داد: برنامه ما این است که بتوانیم از اواخر آذر ماه اعزام زائران را آغاز کنیم با این حال تلاش داریم بتوانیم زودتر این کار را انجام دهیم اما بخشی از کار در اختیار ما و بخش دیگر در اختیار کشور میزبان است که باید تمهیدات لازم را فراهم کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از 7 سال که اعزام زائران به زیارت عمره متوقف بود، طبیعتاً نیاز به تمهیداتی وجود دارد اما به هر ترتیب امیدواریم سفرها به‌زودی آغاز شود و بتوانیم تا پیش از موسم حج تمع سال آینده، حدود 400 هزار زائر را به سفر عمره اعزام کنیم. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه کارها به خوبی در حال انجام است، گفت: حمل و نقل و ترابری هم بخش مهمی از کار است که در این راستا به دنبال افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی برای اعزام زائران هستیم.

 از سال 1394 اعزام زائران به عمره مفرده متوقف شده بود، اما بعد از توافقات اخیر ایران و عربستان و رایزنی‌های صورت گرفته، زمزمه‌های آغاز سفرهای عمره نیز قوت گرفت.

بعد از اعلام قطعی ازسرگیری سفرهای عمره در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز اعلام شد که با توجه به فراهم شدن مقدمات اولیه سفرهای عمره و حج زائرانی که سند اولویت‌دار در اختیار دارند برای پیش ثبت نام آمادگی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: