کد خبر: ۹۶۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۹۹
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در بیشتر استان‌ها و بارش برف در ارتفاعات شمال کشور خبر داد.

بارش باران در این استان‌ها/ کدام مناطق کشور برفی می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در بیشتر استان‌ها و بارش برف در ارتفاعات شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: با گذر متناوب امواج تراز میانی جو طی روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، نواحی از اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات زاگرس جنوبی در شمال فارس، غرب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ آبان) بارش در نوار غربی و در مرکز کشور ادامه می‌یابد و برای نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه(۱۲ آبان) در مناطقی از غرب، جنوب غرب کشور و در نیمه شمالی فارس، استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و همچنین در نیمه‌غربی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (۱۳ آبان) با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۱۴ آبان) این سامانه در نیمه‌شرقی کشور فعال است و سبب بارش و وزش باد در این مناطق می‌شود. در ضمن بارش در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان در سواحل دریای خزر تا روز جمعه افزایش نسبی دما و طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، دریای خزر طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۱ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی وزش باد، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق، به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ آبان) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: