کد خبر: ۹۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
تعداد بازدید: ۱۵۵
با وجود آن که ممکن است تاثیر فلفل بر رشد مو چندان منطقی به نظر نرسد، محققان از یافته های جالبی پرده برداشته اند...

خواص شگفت انگیز یک عصاره برای رشد مو!به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران: قطعا به این موضوع که فلفل را به روتین مراقبت از موهای خود اضافه کنید، فکر نکرده اید اما تحقیقات جدید نشان می دهند که عصاره میوه فلفل گلدانی با نام علمی Capsicum annuum (فلفل گلدانی یا زینتی نوعی فلفل با تندی ملایم تر از فلفل چیلی است)، دارای پتانسیل سلامتی خارق العاده ای است که می تواند پوست را تسکین دهد، فولیکول های مو را تقویت و رشد آنها را تحریک کند.

 
 

لازم به ذکر است نکاتی که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند، از طریق مقالات موجود در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی هستند. علاوه بر این عصاره فلفل گلدانی را می توان از عطاری های سراسر کشور تهیه کرد.

 

خواص شگفت انگیز یک عصاره برای رشد مو!

چرا فلفل گلدانی؟

با وجود آن که ممکن است تاثیر فلفل بر رشد مو چندان منطقی به نظر نرسد، محققان از یافته های جالبی پرده برداشته اند. فلفل گلدانی نوعی فلفل قرمز است (میوه گیاه Capsicum annum) و به لطف ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود به نام کپسایسین، گرما و تندی خاصی دارد.

در حالی که تحقیقات بالینی محدودی در خصوص اینکه آیا فلفل گلدانی می ‌تواند مشکلات ریزش مو خود ایمنی مانند آلوپسی را برطرف کند یا خیر، در دست است، کپسایسین با مجموعه‌ ای از فواید متنوع در ارتباط است که ممکن است به رفع سایر علل ریزش مو یاری برسانند. از جمله دیگر مزایای کپسایسین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کمک به رفع مشکلات گوارشی

- بهبود گردش خون

- افزایش طول عمر

- کاهش التهاب

- تسکین درد

- کمک درمان آرتروز

فلفل گلدانی چگونه می تواند از سلامت مو حمایت کند؟

- فلفل گلدانی یک شفا دهنده چند منظوره است

ماده فعال موجود در عصاره میوه فلفل گلدانی یعنی همان کپسایسین معروف، خواص درمانی متعددی دارد و در سال های اخیر به عنوان درمانی موثر برای ریزش مو مورد استفاده قرار گرفته است.

به واسطه وجود ماده فعال کپسایسین، فلفل گلدانی ممکن است فواید ضد التهابی قدرتمندی داشته باشد. این خاصیت سبب شده که ترکیب مذکور برای کمک به تسکین دردهای نوروپاتیک نیز استفاده شود.

فلفل گلدانی در عین حال می تواند از گردش خون سالم هم حمایت کند. مجموعه این عوامل سبب شده تا عصاره فلفل گلدانی تبدیل به محصولی موثر در راستای تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو شود.

خواص شگفت انگیز یک عصاره برای رشد مو!

- به عملکرد گوارش و‌ سلامت روده ها کمک می‌ کند

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که میکروبیوم بدن هر فردی می تواند بر سلامت عمومی وی تاثیر بگذارد. مطالعات مختلف نیز ارتباط میان ریزش مو (از جمله آلوپسی) و سلامت روده را نشان داده اند. از آنجایی که فلفل گلدانی از هضم بهتر غذا پشتیبانی می کند، ممکن است برای سلامت مو مفید باشد.

کپسایسین با ارسال آنزیم‌ ها به معده برای کمک به هضم، تولید مایعات گوارشی را افزایش می‌ دهد و منتج به محافظت بیشتر از معده در برابر انواع عفونت‌ ها می ‌شود.

- به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند

در حالی که گاها التهابات جزئی طبیعی از فرآیند خود ترمیمی بدن محسوب می شوند، چنین وضعیتی می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند، رشد مو را مهار و حتی ریزش آن را تشدید کند. خوشبختانه، عصاره فلفل گلدانی در این زمینه می تواند نقش حمایتی داشته باشد.

ترکیب کپسایسین موجود در فلفل باعث کاهش التهاب، تحریک رشد و بهبود کیفیت مو می‌ شود. این ماده همچنین برای افزایش تراکم موها نیز توصیه می‌ شود.

- گردش خون را بهبود می بخشد

فولیکول های سالم مو و رشد مو از پوست سر آغاز می شوند و این گردش خون بهینه است که می تواند ریزش مو را به حداقل برساند. عصاره میوه فلفل گلدانی بر این مورد نیز تاثیرگذار است.

فلفل گلدانی گردش خون را تحریک می کند‌ و گردش خون بهبود یافته خود می تواند ضمن تحریک فولیکول مو، پوست سر را هم تغذیه کند.

تحقیقات اولیه نشان داده اند که ماساژ پوست سر جریان خون را بهبود بخشیده و از رشد مو حمایت می‌ کند. ماساژ به خصوص همراه با عصاره فلفل گلدانی، جریان خون و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های مو می رساند.

خواص شگفت انگیز یک عصاره برای رشد مو!

- سرشار از آنتی اکسیدان است

همه ما می دانیم که آنتی اکسیدان ها ترکیباتی ضروری و ارزشمند برای سلامت بدن هستند. اما تحقیقات جدید نیز نشان داده اند که در برخی موارد استفاده از آنتی اکسیدان ها به صورت موضعی روی پوست سر از ریزش مو جلوگیری می کند. کپسایسین یک آنتی اکسیدان قوی است و می توان چنین عملکردی را از آن هم انتظار داشت.

توصیه می شود که همراه با این ترکیب از پروبیوتیک های تقویت کننده سیستم ایمنی به صورت خوراکی هم استفاده شود تا نتیجه بهتری به دست آید. مصرف مکمل های ویتامینی حاوی بیوتین، اسید فولیک، روی و ویتامین‌های A، B، C و E نیز اثربخشی مطلوبی دارد.

- درد را کاهش و پوست سر را تسکین می دهد

وقتی به فلفل فکر می کنیم، "تسکین درد" ممکن است خیلی مرتبط به نظر نرسد. اما با کمال تعجب، کپسایسین می تواند طی زمان به کاهش سیگنال های درد ارسال شده توسط بدن کمک کند. حتی می توان آن را به عنوان یک کرم موضعی برای تسکین درد نیز استفاده کرد. به طور خلاصه: اگر پوست سر شما دچار درد، خارش و تحریک شده است، عصاره فلفل گلدانی می تواند کمک کننده باشد.

محصولات حاوی کپسایسین می توانند فواید قابل توجهی در ناخوشی های مختلف از جمله شرایط دردناک داشته باشند. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، کپسایسین باعث تحریک و سپس مسدود سازی فیبرهای درد می شود. این موضوع بدان معنی است که کپسایسین ممکن است در ابتدا درد را تشدید کند، اما پس از استفاده مداوم درد تدریجا کاهش می یابد.

علاوه بر این، کپسایسین ممکن است برای درمان پسوریازیس نیز مفید باشد. پسوریازیس می تواند در هر جایی از بدن رخ دهد، اما زمانی که پوست سر را درگیر می کند گاها باعث خارش و علائم آزاردهنده خواهد شد. به گفته انجمن درماتولوژی آمریکا، اگر این ناراحتی باعث خاراندن بیش از حد پوست سر شود، حتی می تواند مشکل ریزش مو را تشدید کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: