کد خبر: ۹۵۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۱۲
وزرات امور خارجه روسیه از گفت‌‎وگوی وزرای امور خارجه این کشور و جمهوری آذربایجان درباره مسائل دوجانبه، روابط باکو-ایروان و نشست اخیر گروه همکاری قفقاز در تهران خبر داد.

قدردانی مسکو و باکو از نتایج نشست گروه همکاری قفقاز در تهرانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: وزرات امور خارجه روسیه از گفت‌‎وگوی وزرای امور خارجه این کشور و جمهوری آذربایجان درباره مسائل دوجانبه، روابط باکو-ایروان و نشست اخیر گروه همکاری قفقاز در تهران خبر داد.

 وزرات امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی‌اش خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای دستگاه دیپلماسی دو کشور درباره مسائل فعلی در روابط دوجانبه در تماس‌های روسای روسیه و آذربایجان در حاشیه اجلاس شورای سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در ۱۲ اکتبر در بیشکک گفت‌وگو کردند.

این بیانیه با اشاره به نشست گروه همکاری قفقاز در چارچوب ۳+۳ (روسیه، ایران و ترکیه-آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) و در سطح وزرای امور خارجه در تهران می‌افزاید: از نتیجه نشست گروه همکاری در سطح وزرای امور خارجه که ۲۳ اکتبر در تهران برگزار شد، بسیار تمجید و قدردانی شد. توافق شد که کارهای هماهنگ بیشتری برای ارتقای این چارچوب انجام شود.

وزارت امور خارجه روسیه افزود که بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان آذربایجان و ارمنستان بر مبنای برخی توافق‌های سه‌جانبه در بالاترین سطح در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نیز تاکید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: