کد خبر: ۹۵۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۹۶
روز دوازدهم جنگ اسرائیل در غزه با خبر حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی و کشتار بی سابقه زنان و کودکان آغاز شد.تصاویر منتشر شده از این حمله حکایت از بدن های تکه تکه شده افراد زخمی تحت درمان در بیمارستان دارد.خبرآنلاین گزارش می دهد.

آخرین تحولات در اراضی اشغالی در روز دوازدهم جنگ/منزل اسماعیل هنیه بمباران شد/دو هزار سرباز آمریکایی به حالت آماده‌باش درآمدندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرنلاین، رسول سلیمی: مسلمانان خشمگین در ترکیه،لبنان، تونس،ایران در همان ساعات شب گذشته تجمعات اعتراضی را علیه اسرائیلی ها برگزار کردند. ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد و از کشورهای دنیا خواست سفارتخانه های اسرائیل را تعطیل کنند. ارتش اسرائیل در واکنش به این حمله، حماس را مسئول کشته شدن افراد بیگناه در بیمارستان دانست.

رسانه ها تاکنون از کشته شدن هزارنفر در جریان حمله به این بیمارستان خبر دادند.در همین حال، امروز شورای همکاری کشورهای اسلامی تشکیل جلسه خواهد داد و به نظر می رسد کشورهای اسلامی همگرایی حداکثری بعد از این حمله اسرائیل خواهند داشت. روسیه و امارات عربی متحده نیز خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شدند. همچنین حماس اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه به «حدود سه هزار نفر» رسید. آسوشیتدپرس از منابع فلسطینی نقل کرده است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، در واکنش به این حمله دیدار خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرده و در فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. جو بایدن برای دیدار از اسرائیل و گفتگو با سران کشورهای خاورمیانه قصد سفر به منطقه را دارد.

آخرین تحولات در اراضی اشغالی در روز دوازدهم جنگ/منزل اسماعیل هنیه بمباران شد/دو هزار سرباز آمریکایی به حالت آماده‌باش درآمدند

منزل اسماعیل هنیه بمباران شد

به نقل از المنار، در سایه انفعال جهانی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قراردادن غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه همچنان ادامه دارد.جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در اردوگاه الشاطی واقع در نوار غزه را بمباران کردند.بر اثر بمباران شدید مناطق پیرامونی مسجد تقوی در اردوگاه بریج در مرکز نوار غزه نیز چندین فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. گفته می شود در این حمله، اسماعیل هنیه 14 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده است

اسرائیل از تمام اسرائیلی‌های ساکن ترکیه خواست سریعتر این کشور را ترک کنند

شورای امنیت ملی اسرائیل نسبت به سفر شهروندان این کشور به ترکیه و مراکش هشدار داد. این نهاد گفته که از تمامی اسرائیلی‌های ساکن ترکیه می‌خواهد هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. اما این نهاد درباره مراکش گفت که گردشگران احتیاط بیشتری به خرج دهند. هفته گذشته دو گردشگر اسرائیلی توسط پلیس مصر کشته شدند.

اردوغان: اسرائیل این خشونت بی‌سابقه را متوقف کند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در واکنش به حمله به یکی از بیمارستان‌های نوار غزه خواستار توقف «خشونت بی‌سابقه» این کشور در قبال ساکنان باریکه غزه شد.رئیس‌جمهوری ترکیه گفته که از «کل بشریت» دعوت می‌کند تا برای پایان این «بی‌رحمی بی‌سابقه» به آن واکنش نشان دهند.

تماس تلفنی وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اسماعیل هنیه

نالدی پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرده در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رهبر حماس با وی در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفتگو کرده است.او در عین حال ادعاها مبنی بر حمایت کشورش از حملات حماس به اسرائیل را رد کرد. وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد که در گفتگو با اسماعیل هنیه از کشته شدن بیگناهان فلسطینی و اسرائیلی ابراز تاسف کرده است.

آخرین تحولات در اراضی اشغالی در روز دوازدهم جنگ/منزل اسماعیل هنیه بمباران شد/دو هزار سرباز آمریکایی به حالت آماده‌باش درآمدند

 

 

انتقال جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا به «خاورمیانه»

بنابر اعلام وزارت دفاع ایالات متحده، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل و با هدف تقویت حضور نظامی ایالات متحده در خاورمیانه، بریتانیا را به مقصد منطقه ترک کردند. جنگنده‌های نیروی هوایی امریکا ، فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی «لیکن‌هیث» بریتانیا را به مقصدی که با عنوان «مکان نامعلوم» ذکر شده، ترک کردند.این جنگنده‌ها قرار است به نیروهای هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در خاورمیانه بپیوندند. بنا بر اعلام وزارت دفاع هدف از این اقدام «پشتیبانی از عملیات احتمالی و محافظت از نیروهای ائتلاف و شهروندان آمریکایی ساکن خارج از کشور» است.

درخواست ضد ایرانی ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا از بایدن

در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر نقش حمایت‌های ایران از حقوق جنبش مقاومت فلسطین در رخ دادن عملیات گسترده «طوفان الاقصی» توسط این جنبش علیه اراضی اشغالی، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ مشترکی به «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از او خواستند کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی را افزایش داده و ایران را با ادعای «تامین مالی حماس» از طریق اعمال تحریم‌ها علیه آن و تلاش برای پایان دادن به صادرات نفت ایران پاسخگو کنند.

 

پنتاگون: دو هزار سرباز آمریکایی به حالت آماده‌باش درآمدند

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید به دو هزار سرباز برای اعزام احتمالی به منطقه خاورمیانه دستور آماده‌باش داده شده است.در بیانیه پنتاگون آمده است: «لوید آستین، وزیر دفاع امروز حدود دو هزار سرباز و یک سری از واحدها را از طریق دستور آماده‌باش برای اعزام به خدمت در وضعیت هشدار حداکثری قرار داد. این امر ظرفیت دفاعی آمریکا برای واکنش سریع به شرایط امنیتی متغیر در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.»

سازمان ملل: تا ۴ روز آینده ذخایر غذایی فروشگاه‌های غزه تمام می‌شود

سازمان ملل نسبت به وضعیت غذایی و بهداشتی در غزه و متعاقب آن وخامت اوضاع انسانی در این باریکه تحت محاصره هشدار داد.برنامه جهانی غذا اعلام کرد که ذخایر غذایی در فروشگاه‌های نوار غزه تنها می‌تواند برای چهار تا پنج روز به منظور تامین آذوقه ساکنان مورد استفاده قرار گیرد.

کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نزدیکی گذرگاه رفح رسیدند

کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه که پیش‌تر در عریش، مرکز استان سینای مصر مستقر شده بودند به سمت گذرگاه رفح حرکت کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمک‌های بشردوستانه در حالی به نزدیکی مرز مصر و غزه رسیده‌اند که تلاش‌های بین‌المللی برای توافق بر سر ورود این کمک‌ها از طریق گذرگاه رفح شدت گرفته است.مسئول یک سازمان غیردولتی مصری می‌گوید که این کاروان‌ها به ایستگاه پایانی مسیر خود در حرکت به سمت رفح رسیده‌اند و منتظر مرحله بعدی هستند.

حدود نیم‌ میلیون اسرائیلی در پی حملات حماس در اسرائیل جابجا شده‌اند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که از زمان حمله غافلگیرانه حماس تاکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این کشور از محل زندگی خود نقل مکان کرده و جابجا شده‌اند.سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: «حدود نیم میلیون اسرائیلی در داخل مرزهای کشور آواره هستند.»وی افزود: «ما کل جنوب اسرائیل، تمام مناطق نزدیک نوار غزه را بنا به دستور دولت تخلیه کردیم. در شمال نیز همین کار را انجام دادیم و بیست محل نزدیک به مرز تخلیه شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: