کد خبر: ۹۵۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۸۷
نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به نبود قانون برای حمایت و توسعه صنعت نساجی، گفت: افتخار دارم که در طراحی دو قانون دانش‌بنیان مشارکت داشتم و از این طریق فعالان صنعت نساجی در قالب این قوانین فعالیت دانش‌بنیان داشته باشند.

حمایت از توسعه صنعت نساجی در سایه تصویب ۲ قانون دانش‌بنیانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، اسفندیار اختیاری در آیین افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به رویکرد این کنفرانس در زمینه مهاجرت، تاکید کرد: هیچ کس دوست ندارد کشور خود را ترک کند، مگر در شرایط خاص و ما مسؤولان نباید شرایط خاص را ایجاد کنیم‌ تا کسی مجبور به ترک کشور نشود.

وی صنعت و علم نساجی را یکی از علومی دانست که در مرز دانش حرکت می‌کند و افزود: دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید سر خود را بالا نگه دارد؛ چون با همت صنعتگران احداث شده است.

اختیاری با اشاره به وضع قوانین در زمینه توسعه صنعت، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه صنعت نساجی از روستاها تا مراکز استان‌ها گسترده شده است، ولی در متن قانون حرفی از نساجی زده نشده است. در چندین سال قبل که ما برنامه پنجم توسعه را تدوین می‌کردیم، از وزیر صنعت وقت پیگیر شدیم که موارد مورد نظر را به ما اعلام کنند تا در این برنامه گنجانده شود، ولی در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در تدوین لایحه بودجه‌ به دنبال اختصاص ردیف بودجه برای این صنعت بودیم که محقق نشد.

اختیاری با اشاره به ردیف اعتبارات تحقیق و پژوهش در حوزه مهندسی نساجی، گفت: مسیری که در این حوزه طی می‌شود، بیانگر آن است که باور نداریم نساجی می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از صنایع باشد و باور ندارند که از طریق صنعت نساجی می‌توان جلوی قاچاق رسمی و غیر رسمی را گرفت و همچنین این باور را ندارند که نساجی از روستاها تا مراکز استان را فراگرفته است و توسعه آن می‌تواند به طور مستقیم بر زندگی مردم اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اینها واقعیت تلخ علم و صنعت نساجی است، یادآور شد: من از ۱۳ سال قبل تصمیم گرفتم قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان را به گونه‌ای مطلوب تدوین کنیم و افتخار دارم که در طراحی دو قانون دانش‌بنیان مشارکت داشتم و از این طریق فعالان صنعت نساجی در قالب این قوانین فعالیت دانش‌بنیان داشته باشند.

وی خطاب به اساتید و دانشجویان از آنها خواست صنعت نساجی را آن طور که حرف می‌زنند و آنطور که اعتقاد دارند، باور کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: