کد خبر: ۹۵۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
تعداد بازدید: ۱۵۵
مریخ‌ در سال ۲۰۲۲ شدیدترین زلزله را تجربه کرد و اکنون ما می‌دانیم که چرا چنین اتفاقی رخ داد.

راز زلزله بزرگ مریخ فاش شدبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری‌آنلاین : مریخ‌ در سال ۲۰۲۲ شدیدترین زلزله را تجربه کرد و اکنون ما می‌دانیم که چرا چنین اتفاقی رخ داد.

قوی‌ترین زلزله ثبت‌شده مریخ هیچ اثر قابل مشاهده‌ای در سطح سیاره سرخ بر جای نگذاشت. دانشمندان روز سه‌شنبه (۱۷ اکتبر) گزارش دادند که قوی‌ترین زلزله‌ای که مریخ را به شدت لرزانده، نه به دلیل سقوط یک سیارک، بلکه به دلیل نیروهای تکتونیکی خود سیاره رخ داد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که سیاره سرخ از نظر لرزه‌ای فعال‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

در ۴ مه ۲۰۲۲، فرودگر اینسایت ناسا که دیگر بازنشسته شده، لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ را ثبت کرد، پنج برابر قوی‌تر از رکورددار قبلی با بزرگی ۴.۲ که اینسایت در سال ۲۰۲۱ اندازه‌گیری کرده بود. این زلزله به مدت شش ساعت ادامه یافت و قوی‌ترین و طولانی‌ترین زلزله ثبت‌شده در این سیاره بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: