کد خبر: ۹۵۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۷۹
واکنش‌ها به بمباران شب گذشته بیمارستان در غزه ادامه دارد.

ادامه واکنش‌ها به بمباران بیمارستان در غزه/ سخنان فوری جلیلی علیه آمریکا و اسرائیل/ این دو چهره سپاه پاسداران چه گفتند؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، واکنش دیرهنگام سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به حمله اسرائیل به غزه با انتقاداتی روبه‌رو بود. بر همین اساس، او اینبار یک واکنش سریع به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه نشان داد.

بنابر گزارش ایسنا، او در در پیامی نوشت: « این‌که رژیم صهیونیستی با حضور و پشتیبانی مقامات آمریکا به بیمارستان حمله موشکی می‌کند، گواه آن است که این رژیم صرفا یک پادگان نظامی برای آمریکاست و از واشنگتن فرماندهی می‌شود. در حالی که رژیم صهیونیستی بدترین شکل کشتار دسته‌جمعی را انجام می‌دهد، آمریکا و دولت‌های اروپایی حامی آن نمی‌توانند مدعی امنیت برای جهان باشند. مسیر تحولات دو دهه‌ی اخیر نشان می‌دهد که سریال شکست‌های آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه با حلقه‌ی شکست در فلسطین اشغالی کامل می‌شود.»

اسرائیل با فلسطینیان می جنگد، اما پرچم صلح به دست می گیرد و خود را مظلوم جلوه می دهد

جماران نوشت؛

حسین علایی، کارشناس مسائل استراتژیک به عنوان یکی از سخنران های این نشست سخنان خود را با اشاره به ریشه های شکل گیری اسرائیل در منطقه آغاز کرده و گفت: اساسا موضوع اسرائیل موضوع منطقه خاورمیانه نبوده است، بلکه اختلاف میان یهودیان و مسیحی ها در اروپا بوده که منجر به هولوکاست شد. اروپا برای حل و فصل آن مساله، این غده سرطانی را به خاورمیانه منتقل کرد. اروپایی ها با این تیر دو نشان زدند : هم مساله خود را حل کردند و هم فضایی در خاورمیانه ایجاد کردند تا نیاز به مداخله آمریکا و اروپا در این منطقه برای همیشه وجود داشته باشد. آنها اسرائیل را در قلب سرزمین های فلسطین ساختند تا از طریق آن، بتوانند منطقه خاورمیانه را طبق برنامه های خود مدیریت کنند. این منطقه سرزمین فلسطین بوده است و زمانی که انگلیسی ها این منطقه را اداره می کردند همه افرادی که ساکن این منطقه بودند از هر دینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در کنار هم زندگی می کردند و مساله ای با هم نداشتند.
کسب درآمدهای بالا افسانه نیست اما راهش سرمایه گذاری نیست.

وی تاکید کرد: آمریکا و اروپا برای حمایت کامل از اسرائیل یک استراتژی برای خود تعریف کرده اند بر این پایه که فلسطین ، مسئله جهان عرب ، جهان اسلام و مساله انسانی و بشری نیست. براساس همین استراتژی است که غرب حمایت سایر کشورها از فلسطین را نمی پذیرد.

حسین علایی گفت: نتیجه استراتژی جدا کردن اعراب از فلسطین و پایان دادن به حمایت آنها از فلسطین به پیمان ابراهیم می رسد. آنها نه تنها اعراب را از پوسته دشمنی با اسرائیل خارج کردند بلکه آنها را به متحد اسرائیل هم تبدیل کردند و طرح ابراهیم جزء بزرگترین خیانت های کشورهای عربی مانند عربستان سعودی به آرمان فلسطین است. این کشورها حتی می توانستند نسبت به مساله فلسطین بی تفاوت باشند اما با دشمن فلسطینی ها تحت عنوان صلح پیمان بستند. جالب این است که اسرائیل می جنگد اما پرچم صلح به دست می گیرد و ادای مظلومیت در می آورد. فلسطینی ها مجبور به مقاومت در برابر اشغالگری هستند اما با اتهام فعالیت های تروریستی روبه رو می شوند.

وی افزود: استراتژی دیگر غرب این است که مساله فلسطین را جدا از مسائل جهان اسلام جا بزنند. به همین خاطر بزرگترین خیانتی که ترکیه به عنوان یکی از کشورهای به ظاهر اسلامی و حامی فلسطین در قبال فلسطینی ها مرتکب شد پیشتازی در عادی کردن رابطه با اسرائیل بود.

وی تاکید کرد: غرب در این سالها تلاش کرد با وارونه سازی حقیقت، بگوید که مسئله اسرائیل و فلسطین مساله برخورد کشوری که نهادهای بین المللی آن را به رسمیت شناخته اند ( اسرائیل ) با گروه های تروریستی ( فلسطینی ها ) است. اما کسی به این پرسش ها جواب نمی دهد که مگر ۷۰ سال پیش که اسرائیل تشکیل شد حماس ، جهاد اسلامی یا حزب الله لبنان وجود داشتند؟ تشکیل حزب الله نتیجه اشغال سرزمین لبنان توسط اسرائیل بود. اگر اسرائیل به خاک لبنان تجاوز نکرده بود مردم این کشور برای دفاع از خود و عدم تکرار این تجاوز از سوی اسرائیل دست به تشکیل حزب الله نمی زدند. این گروه ها، نیروهای مقاومت و مدافع هستند اما اسرائیلی ها می خواهند آنها را به عنوان تروریست و مهاجم به افکار عمومی معرفی کنند.

اسرائیل با قتل عام کودکان به دنبال جبران شکست خود است

فارس نوشت؛

حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه، در حاشیه راهپیمایی ضد صهیونیستی که امروز مردم تهران انجام شد، گفت: امروز مردم در این راهپیمایی نشان دادند که حامی مستضعفین و مظلومان جهان هستند و مشتاقانه در این راهپیمایی در اعتراض به جنایت‌های اسرائیل و آمریکا حضور پیدا کردند.

وی افزود: اسرائیل با قتل عام کودکان به دنبال جبران شکست در میدان هستند. البته این شکست جبران شدنی نیست بلکه موجب می‌شود تا ملت مظلوم جهان علیه آمریکا و اسرائیل بیشتر اتحاد داشته باشند.

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: روزی فراخواهد رسید که ان‌شاءالله همه شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: