کد خبر: ۹۵۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۱۲۴
رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و در قله‌ها و خط‌الراس‌های مرتفع برخی استان‌ها بارش‌ برف و احتمال لغزش و رانش خبر داد و نسبت به کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته هشدار داد.

بارش برف و وزش باد در ارتفاعات/ از کوهنوردی در روزهای پایانی هفته بپرهیزیدبه گزارش خبرداغ به نقل ازایسنا : رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و در قله‌ها و خط‌الراس‌های مرتفع برخی استان‌ها بارش‌ برف و احتمال لغزش و رانش خبر داد و نسبت به کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته هشدار داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت ارتفاعات و کوهستان‌های کشور اظهارکرد: طی روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) فعالیت سامانه بارشی و سرد در نیمه‌شمالی کشور، بارندگی در برخی مناطق شدید، وزش باد شدید، رعدوبرق و برای قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع بارش برف و احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در برخی نواحی به‌ویژه در دامنه‌های البرز منجر به جاری شدن سیلاب در دامنه‌های کوهستانی، احتمال لغزش و رانش همچنین احتمال طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شدت وزش باد و افت دما در نیمه‌ شمالی کشور با تشدید سوزباد و احتمال سرمازدگی همراه است. در نیمه‌جنوبی کشور نیز وزش باد گاهی شدید، گاهی افزایش ابر مهمترین پدیده جوی است.

وی افزود: در این مناطق فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی همچنین طبیعت‌گردی مخاطره‌آمیز و با احتمال تلفات جانی همراه است. مه آلودشدن و کاهش دید افقی و عمودی نیز احتمال انحراف از مسیر صعود را به‌دنبال دارد.

ضیاییان ادامه داد: در نیمه‌شمالی کشور، از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و گاهی افزایش ابر و بارش‌های پراکنده با احتمال رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: طی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ مهرماه) آسمان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود، بارش باران گاهی شدید به‌ویژه طی پنجشنبه رگباری، رعدوبرق و برای قله‌های مرتفع بارش برف و وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: شرایط جوی جهت صعود نامناسب و مخاطره آمیز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: