کد خبر: ۹۵۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
تعداد بازدید: ۱۲۷
وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با محکوم کردن نقض فاحش حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی و سازمان یافته رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه، خواستار تلاش جامعه جهانی برای پاسخگو ساختن این رژیم شد.

وزارت کشور نقض حقوق بشر را محکوم کردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با محکوم کردن نقض فاحش حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی و سازمان یافته رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه، خواستار تلاش جامعه جهانی برای پاسخگو ساختن این رژیم شد.

وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با محکوم کردن نقض فاحش حقوق بشردوستانه و ارتکاب جرایم جنگی و سازمان یافته رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه، خواستار تلاش جامعه جهانی برای پاسخگو ساختن این رژیم شد.

متن کامل بیانیه وزارت کشور به شرح زیر است:

اکنون که مقاومت قهرمانانه گروه‌های مقاومت فلسطینی فصل جدید و دوران سازی در تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه و ضد اشغالگری را در برابر دیدگان جهانیان رقم زده است، بر تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان و آنان که در هوای عدالت، آزادی و کرامت انسانی تلاش می‌کنند، فرض و واجب است تا حمایت و همراهی خود را از دفاع این روزهای مدافعان فلسطینی در برابر جنایتکاران و اشغالگران صهیونیستی ابراز و اعلام کنند تا مسیر رهایی از اشغال و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی هر چه زودتر به سرمنزل مقصود برسد و غریو شیرین رهایی و آزادی و پایان اشغال و ستم از ماذنه های قدس شریف طنین‌انداز شود.

وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اعضای «کمیته ملی حقوق بشردوستانه» که ترویج آموزه‌های حقوق بشردوستانه و پیگیری نقض‌های حقوق جنگ در سطح بین‌المللی را در دستور کار دارد، ضمن حمایت قاطع از حق مقاومت فلسطینیان در برابر اشغال و همچنین حق تعیین سرنوشت ایشان، قویا نقض‌های فاحش حقوق بشردوستانه و زیر پا گذاشتن تمام قواعد و مقررات جنگ و ارتکاب جنایات و جرایم گسترده و سازمان یافته جنگی از سوی دژخیمان رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و تمام مراجع و مجامع بین‌المللی در حوزه عدالت کیفری بین‌المللی و حقوق بشر را به اجرای وظایف و رسالت خود برای پایان بخشیدن به بی‌کیفرمانی صهیونیست های جنایتکار فرا می‌خواند.

رژیم آپارتاید صهیونیستی از بدو تاسیس نامیمون خود تا امروز به صورت مستمر در حال ارتکاب جنایت اشغال و بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین مادری شان و انتقال غیرقانونی و نامشروع شهرک نشینیان اشغالگر به سرزمین های اشغالی است.

در کنار این جنایت مستمر، هدف قرار دادن غیر نظامیان و کشتار زنان و کودکان بی گناه و گرسنگی دادن ایشان و محاصره و حصر غیرقانونی مردم غزه و محروم‌سازی آنها از مایحتاج زندگی، در کنار حاکم ساختن رژیم آپارتایدی در مناطق اشغالی و محروم‌سازی ساختاری و سازمان‌یافته فلسطینیان از حقوق بنیادین خود از جمله رفتارهای مجرمانه صهیونیست‌ها و نقض‌های حقوق بشردوستانه از سوی آنها است که مستلزم تلاش جامعه جهانی و تشریک مساعی دولت‌ها برای پاسخگو کردن این رژیم جنایت‌پیشه و حسابرسی از آن است که امید می‌رود به زودی این مطالبه به حق مردم فلسطین و عدالت خواهان محقق، و جنایتکاران اشغالگر به دست عدالت سپرده شوند.

گفتنی است (شنبه) پانزدهم مهرماه «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد و در ادامه اخباری درباره موشک باران مواضع رژیم صهیونیستی منتشر شد.

فرمانده کل کتائب القسام اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: