کد خبر: ۹۵۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۱۳۱
نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مثل قالب یخ هر روز آب می‌شود و این کوچک شدن مجلس برای آینده ضرر خواهد داشت.

گلایه یک نماینده درباره مولدسازی و پاسخ قالیبافبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی ماده مربوط به تشکیل هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت در اخطاری گفت: همه ما نسبت به اجرا نشدن مولدسازی انتقاد داریم اما اکنون در حال ایجاد بدعت هایی هستیم که انگار مجلس و دولت کارآمد نیستند و تفکیک قوا ضعیف است.

وی ادامه داد: اگر رهبری هیات مولدسازی را مطرح کرد برای ایجاد فرصتی بود اما ما می خواهیم این موضوع را به قانون تبدیل کنیم آن هم قانونی که نظارت مجلس و  قوه قضائیه را کنار می گذارد؛ اگر مجلس کنار گذاشته شود یعنی چک سفید امضا داده ایم؛ مجلس مثل قالب یخ هر روز آب می شود و این کوچک شدن مجلس برای آینده ضرر خواهد داشت.

صباغیان تاکید کرد: باید همگی تابع فرمایشات رهبری بوده و دستورات ایشان را اجرایی کنیم اما متاسفانه ما می خواهیم موضوعی را تصویب کنیم که اگر فردا هر کاری هیات مولدسازی کرد به پای رهبری نوشته شود؛ البته که قانون موجود مربوط به این موضوع اجرایی نشده و باید با مقصران برخورد شده و قوه قضائیه ورود کند چون اگر حتی با یک مورد برخورد شود مشکل حل می شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: قانون مولدسازی وجود دارد اما اجرا نشده است البته تخلفی صورت نگرفته که بگوییم آن فرد تخلف کرده و این کار را انجام دهید.

وی افزود: در مواردی که قیمت گذاری صورت نگرفت کارشناسی مجدد شد به طوری که حتی یک ملک ۱۰ یا ۲۰ بار قیمت گذاری شد اما به فروش نرسید و دستگاه های مختلف حاضر به فروش نبودند.

قالیباف درباره تصویب آیین نامه مولدسازی گفت: در زمان تصویب آیین نامه بحث این بوده که نمایندگان سه قوه در آنجا حضور پیدا کنند و حق رأی داشته باشند؛ ما در اینجا می توانیم به جای نماینده رییس مجلس، دو نماینده ناظر در هیات داشته باشیم اما حق رای ندارد.

وی در پایان بیان کرد: این موضوع به مدت دو سال تصویب و آیین نامه نوشته شود اینجا در برنامه ۵ ساله آمده که تبدیل به قانون شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: