کد خبر: ۹۵۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: ۱۱۷
آمار کشته‌شدگان انفجار شب گذشته در یک پمپ‌بنزین در قره‌باغ از ۱۰۰ تن عبور کرد و صدها تن نیز مجروح شده‌اند.

افزایش تلفات انفجار قره‌باغ به بیش از ۱۰۰ تنبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : آمار کشته‌شدگان انفجار شب گذشته در یک پمپ‌بنزین در قره‌باغ از ۱۰۰ تن عبور کرد و صدها تن نیز مجروح شده‌اند.

شواهد حاکی از آن است که در انفجار یک تانکر سوخت در پمپ‌بنزینی در قره‌باغ کوهستانی، بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند و صدها تن نیز دچار سوختگی شده‌اند.

حال بسیاری از مجروحان بسیار وخیم است و آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، از جمله برخی از صلح‌بانان روس که در قره‌باغ حضور داشتند.

شامگاه دوشنبه منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب در یک مرکز سوخت‌رسانی در قره‌باغ خبر دادند. آرمن‌پرس گزارش داد که این انبار سوخت به خودروهایی که قصد تخلیه قره‌باغ با خودرو داشتند، سوخت‌رسانی می‌کرد. تا امروز (سه‌شنبه)، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ شهروند ارمنی‌تبار قره‌باغ وارد ارمنستان شده‌اند.

باکو روز سه‌شنبه از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

قره‌باغ منطقه‌ای است در خاک جمهوری آذربایجان که اکثر جمعیت آن ارمنی‌تبار هستند و این روزها درگیری میان ایروان و باکو بر سر آن دوباره بالا گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: