کد خبر: ۹۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۷۸
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در گزارش کمیسیون تلفیق توجهی به مسائل آموزشی و حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای نشده که با این وضعیت همچنان مدرک‌گرایی در اولویت قرار داشته و همچنان شاهد ادامه بیکاری فارغ‌التحصیلان خواهیم بود.

پاک فطرت: توجهی به مسائل آموزشی در لایحه برنامه هفتم نشده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: برنامه را چه کسی باید اجرا کند؟ اگر قرار باشد رئیس جمهور اجرا کند چرا از رئیس جمهور دولت قبل درباره علت اجرا نشدن برنامه ششم توسعه سوال نشد؟

وی با بیان اینکه مشکل امروز کشور مدیریتی است، گفت: باید شایسته سالاری و رفع مشکل مدیریتی در لایحه برنامه هفتم مورد توجه قرار می گرفت.

پاک فطرت با بیان اینکه احکام مربوط به انرژی در لایحه برنامه هفتم مشکل را حل نمی کند، گفت: در لایحه برنامه هفتم راهکاری برای حل مشکل آلودگی هوا نیامده آن هم در شرایطی که آلودگی هوا دومین عامل مرگ و میر در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام با عدالت دیده شود، گفت: بودجه پروژه ها با نظام چانه زنی به مناطق مختلف داده می شود که راهکاری برای حل این این مشکل در برنامه نیامده است.

وی اکثر احکام مربوط به نظام اداری استخدامی را تکراری و دارای ایرادات زیادی خواند و افزود: باید در برنامه هفتم به وضعیت نامناسب شاخص های کیفیت نظام اداری استخدامی و رویکردهای اصلاح نظام اداری توجه شود.

به گفته این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در لایحه برنامه توجهی به مسائل آموزشی نشده و با این وضعیت همچنان مدرک گرایی در اولویت است و این به معنای ادامه بیکاری فارغ التحصیلان است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه برنامه کلی‌گویی شده است، افزود: در لایحه به امنیت پایدار مرزها توجه نشده که اکنون شاهد سیل مهاجران در مرزهای شرقی هستیم.

پاک فطرت با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشت کارگران و کارمندان گفت: برای بالا بردن قدرت پول ملی و خرید مردم به تولید نیاز است که رونق تولید به دست کارگر میسر می شود لذا باید حقوق کارمند و کارگر به درستی تامین شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: