کد خبر: ۹۵۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۱۶۲
قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته علیرغم قطعی شدن توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل ۵ زندانی آمریکایی و آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده در کره جنوبی نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد.

تیر دلالان ارز به سنگ خورد! / پیش‌بینی جدید قیمت دلار در بازاربه گزرش خبرداغ به نقل ازاقتصادنیوز : قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته علیرغم قطعی شدن توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل ۵ زندانی آمریکایی و آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده در کره جنوبی نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد.

پس از گذشت حدود یک ماه از توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل ۵ زندانی آمریکایی و آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده در کره جنوبی، روز گذشته زندانیان به دوحه منتقل شدند و دارایی‌های ایران نیز به حساب‌ بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد.

با این‌ حال واکنش قیمت دلار به این خبر به‌اندازه قابل‌توجهی نبود و تیر معامله‌گران کاهشی تقریباً به سنگ خورد. طبق ادعای معامله‌گران اسکناس آمریکایی عصر دیروز در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. از نگاه برخی از تحلیلگران اقتصادی، بازار خبر مربوطه را پیش‌خور کرده، به همین دلیل سقوط بزرگ در بازار ارز رخ نداد.

عده‌ای از معامله‌گران برگشت قیمت دلار را به خبرهای منفی ربط می‌دادند. آنطور که در خبرها آمده، کشورهای غربی در خصوص قطع دسترسی برخی بازرسان آژانس انرژی اتمی از سوی ایران مواضع منفی دارند.

گروهی از بازیگران ارزی معتقدند دلار روز گذشته جان کافی برای نزول نداشت و بازار نیازمند باندهای خبری جدید است. به عقیده آنها اگر در آینده، این توافقات ایران و آمریکا ادامه‌دار باشد قیمت دلار شروع به کاهش بیشتر خواهد کرد و حتی کف قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ یعنی ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست خواهد داد.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند حمایت مهم دلار هرات ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و امکان ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومان وجود دارد. اما اگر در روزهای آینده قیمت دلار بالای این مرز حمایت بماند می‌توان گفت قیمت دلار در این نواحی چارت‌سازی کرده و از آن حمایت محکمی ساخته است. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند کم‌کم به رشد خود ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: