کد خبر: ۹۵۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۱۶۵
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در برخی استان‌ها، افزایش نسبی دما در نوار غربی کشور و کاهش نسبی دما در بعضی نقاط ایران خبر داد.

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در برخی استان‌ها، افزایش نسبی دما در نوار غربی کشور و کاهش نسبی دما در بعضی نقاط ایران خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه(۲۶ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بعد از ظهر امروز در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه(۲۷ شهریور) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. در این روز بارندگی در غرب گیلان شدید می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۸ شهریور) گستره بارش تنها در شرق اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود. چهارشنبه (۲۹ شهریور) نیز در این مناطق بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و در نوار غربی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه (۲۷ تا ۲۹ شهریور) وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و در نوار شرقی افزایش می‌یابد و سبب کاهش نسبی دما و خیزش گردوخاک می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: پنجشنبه(۳۰ شهریور) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز در جنوب غرب کشور و در پنج روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز خلیج فارس و دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران دوشنبه (۲۷ شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲۸ شهریور) صاف و گاهی وزش باد و شب افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۶ و ۲۷ شهریور ) اهواز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: