کد خبر: ۹۵۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۱۰۷
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها با ظاهری شرعی و محتوایی ربوی نه تنها در خدمت اقتصاد کشور نیستند بلکه بعضا مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند.

متینیان: اصلاح نظام بانکی از ضرورت‌های روز کشور استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، ابراهیم متینیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: جا دارد از میزبانی مردم شریف خوزستان، مجموعه مدیریتی و شورای تامین استان که در خلق حماسه اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند، تشکر کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی همه دولتمردان، می دانیم که نیت جنابعالی و تیم اقتصادی‌تان تلاش برای ساماندهی اقتصاد و بهبود معیشت مردم و مهار تورم است اما واقعیت این است که تغییرات ملموسی در متن جامعه و بازار مشاهده نمی شود، انتظار مردم از دولت انقلابی این است که برای مهار تورم نسخه جدید و علمی ارائه دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم تامین مسکن به ویژه مسکن جوانان و اقشار کم درآمد جامعه است. امروز در بسیاری از شهرها ۵۰ درصد درآمد هر خانوار صرف اجاره مسکن می شود، متاسفانه در ۸ سال دولت قبل اقدامی برای ساخت مسکن انجام نشد و این امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تهیه مسکن برای بخش قابل توجهی از مردم به ویژه جوانان به رویا تبدیل شده است. اکنون که دولت سیزدهم وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را داد انتظار مردم و نمایندگان این است که موضوع با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، وضعیت معیشتی بازنشستگان نیازمند تحول اساسی است، تصریح کرد: در بیشتر کشورها دوره بازنشستگی، دوره نشاط و آرامش است اما در کشور ما متاسفانه بازنشستگان به دنبال شغل جدید و حتی کاذب هستند بنابراین ضرورت دارد با همسان سازی حقوق بازنشستگان شأن و کرامت این عزیزان حفظ شود.

متینیان در ادامه در تذکری خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از ضرورت های روز کشور است بانک ها با ظاهری شرعی و محتوایی ربوی نه تنها در خدمت اقتصاد کشور نیستند بلکه بعضا مشکلاتی را نیز در اقتصاد ایجاد می کنند که اصلاح نظام بانکداری امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس افزود: خوزستان قهرمان و صبور تنی خسته داشته که با سفرهای مکرر رئیس جمهور  و مسئولین ارشد نظام، امید خود را باز می یابد تا با اجرای کامل و دقیق مصوبات سفرهای دولت در مدار توسعه قرار گیرد. خبری که اخیرا موجب نگرانی مردم و مسئولین استان شده است موضوع خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران است.  این شرکت با ایجاد حدود ۲۰ هزار شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیر مستقیم و بیش از ۷۰ دکل حفاری بزرگترین شرکت فعال در صنعت نفت بوده که در شرایط تحریم در افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک نقش مهمی داشته و دارد. انتظار می رود به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: