کد خبر: ۹۵۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۸۵
علی ربیعی در اعتماد نقدی معنادار به اظهارات اخیر یکی از اعضای خاندان پهلوی وارد کرد.

کنایه معنادار علی ربیعی به خاندان پهلوی /می خواهید خود را دلسوز و دمکرات مآب نشان دهید؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی در اعتماد نقدی معنادار به اظهارات اخیر یکی از اعضای خاندان پهلوی وارد کرد.

در این مطلب آمده است؛

این روزها شرایط بد میان جامعه و حکومت و ذهنیت‌های اعتراضی، موجب شده است تا بانیان کشتار ۱۷ شهریور، جسورانه خوانشی دلسوزانه! و دموکرات‌مآب از خود بروز دهند.

 

چندی پیش یکی از اعضای خاندان سلطنتی، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های فارسی ‌زبان خارج از کشور، چنین القا می‌کرد که شاه نمی‌خواست آدم‌ها کشته شوند و خون ایرانیان ریخته شود!

این روایت‌سازی، چنان با ابزار رسانه در هم آمیخته شد که حتی همه جریان‌ها، روشنفکران و هر فرد آزادیخواه در دوران خفقان کم نظیر پهلوی، به نوعی مقصر و منفی جلوه داده شدند.

مطالعات تاریخی نشان می‌دهد تنها در زمانی که شاه دیگر ابزاری برای کشتار نداشت و وقتی که سربازان ارتش به مردم گل می‌دادند، همافران در حال درگیری و سربازان در پادگان‌ها علیه فرماندهان قیام کرده بودند و حامیان خارجی شاه نیز ناتوان از برنامه‌ریزی حمایتی همچون کودتای ۲۸ مرداد بودند، در چنین شرایطی بود که شاه به‌رغم اینکه باز هم می‌خواست سرکوب کند، اما دیگر نمی توانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: