کد خبر: ۹۵۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۱۱۸
ایران امروز در دیداری دوستانه به مصاف یک تیم اروپایی خواهد رفت.

محک شاگردان قلعه‌نویی مقابل شیرهای اروپاییبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: تیم ملی ایران از ساعت 19:30 امروز در یک بازی دوستانه در ورزشگاه هریستوف بوتف شهر پلوودیف بلغارستان به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت. این بازی ششمین دیدار تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود و ایران در پنج مسابقه قبلی به 4 برد و یک تساوی دست یافته است.

نبرد با تیم هفتاد و هفتم جهان

بلغارستان طی سال‌های اخیر شرایط خوبی را تجربه نکرده و حتی در آخرین رده‌بندی فیفا در رده هفتاد و هفتم قرار گرفت. این تیم با سرمربیگری ملادن کریستاییچ، مدافع صربستانی سابق پارتیزان بلگراد، وردربرمن و شالکه به دنبال صعود به یورو 2024 است. کریستاییچ سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی کشورش را هم دارد و حالا قصد دارد به ناکامی‌های بلغارستان پایان دهد. بلغارها در گروه G این رقابت‌های مقدماتی با مجارستان، صربستان، مونته‌نگرو و لیتوانی همگروه هستند و با کسب 2 امتیاز از 4 بازی قبلی در رده چهارم قرار دارند.

بلغارستان در سال 2023 میلادی هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و قصد دارد در بازی امروز طلسم ناکامی‌های خود را بشکند. آخرین حضور بلغارستان در یک تورنمنت معتبر به یورو 2004 برمی‌گردد و پس از آن سال این تیم دیگر موفق به حضور در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا نشده است. اتفاقی که بعید است در یورو 2024 هم رخ دهد و آن‌ها با توجه به نتایج قبلی شانس زیادی برای صعود به جام ملت‌های اروپا نخواهند داشت.

جوان‌گرایی به سبک کریستاییچ

تیم ملی بلغارستان با ترکیبی جوان به مصاف ایران خواهد رفت. در لیست فعلی این تیم تنها دو بازیکن 30 و 33 ساله حضور دارند و بقیه نفرات جوان هستند.

کیریل دسپودوف، وینگر 26 ساله پائوک یونان ارزشمندترین بازیکن ترکیب فعلی بلغارستان در سایت ترانسفرمارکت است که 4.5 میلیون یورو قیمت‌گذاری شده و بهترین بازیکن تیم ملی کشورش محسوب می‌شود. پس از او هم ایلیا گروئف، هافبک دفاعی 23 ساله لیدز یونایتد با ارزش 3 میلیون یورو و ایوایلو چوچف، هافبک وسط 30 ساله زسکا 1948 با ارزش 2.8 میلیون یورو قرار دارند. در فهرست فعلی بلغارستان هیچ بازیکنی از پنج لیگ‌ معتبر اروپایی حضور ندارند.

بلغارستان در اکثر دیدارهای خود با سیستم 3-5-2 بازی کرده و با سه مدافع میانی به میدان رفته است. این درحالی است که تیم ملی به استفاده از سیستم چهاردفاعه عادت دارد.

محک شاگردان قلعه‌نویی مقابل شیرهای اروپایی

تساوی در تنها تقابل ایران - بلغارستان

تیم‌های ملی ایران و بلغارستان قبلا هم یک بار در اردیبهشت سال 1357 دیداری دوستانه برگزار کرده بودند که آن مسابقه در تهران با تساوی یک - یک به پایان رسید.

حشمت مهاجرانی در آن زمان هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و مشغول آماده‌سازی تیمش برای جام جهانی 1978 بود. علی پروین زننده تنها گل تاریخ ایران مقابل بلغارستان است.

در انتظار سورپرایز قلعه‌نویی برای خط دفاعی

امیر قلعه‌نویی در فهرست جدید تیم ملی تصمیم مهمی گرفت و محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس را خط زد. قلعه‌نویی به دلیل مسائل انضباطی و رفتارهایی که کنعانی‌زادگان در بازی فینال کافا انجام داد این تصمیم را گرفت و حالا باید در دو بازی آینده تیم ملی زوج جدیدی را امتحان کند.

شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی،، محمد دانشگر و محمدحسین مرادمند پنج مدافع حاضر در اردوی تیم ملی هستند که دو نفر آخر برای نخستین بار به اردو فراخوانده شده‌اند و انگیزه بالایی برای اثبات توانایی‌هایشان خواهند داشت. البته روزبه چشمی هم توانایی بازی در خط دفاعی را دارد ولی با توجه به تعدد نفرات در این پست بعید است از او استفاده شود و شماره 4 استقلال احتمالا در خط میانی به میدان برود.

محک شاگردان قلعه‌نویی مقابل شیرهای اروپایی

غیبت سردار و فرصت طلایی برای شهریار

سردار آزمون که به تازگی راهی رم ایتالیا شده در این اردو تیم ملی را همراهی نمی‌کند به جای او شهریار مغانلو در لیست قرار گرفته است. از طرفی رضا اسدی هم در آستانه سفر به بلغارستان اردوی تیم ملی را ترک کرد و با سپاهان برای دیدار دوستانه با زنیت راهی کشور روسیه شد. غیبت آزمون و اسدی یک فرصت طلایی برای مغانلو به وجود آورده جایگاه خودش را در تیم ملی تثبیت کند.

مغانلو در نخستین اردوی تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی حضور داشت ولی به شکلی عجیب از لیست بازی‌های کافا خط خورد. او پس از شروع درخشان در فصل جدید دوباره به تیم ملی برگشته و انگیزه زیادی برای زدن اولین گل ملی خود دارد. در چند هفته اخیر شایعات زیادی درباره غیبت سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا شنیده شده و و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، مغانلو می‌تواند با درخشش در چند ماه باقیمانده تا این مسابقات خودش را به ترکیب اصلی تیم ملی تحمیل کند.

محک شاگردان قلعه‌نویی مقابل شیرهای اروپایی

بازگشت قدوس پس از شایعات خداحافظی

حضور سامان قدوس یکی از اتفاقات ویژه اردوی تیم ملی است. ستاره ایرانی که دوباره به برنتفورد برگشته به دلایل مختلف در اردوهای اخیر تیم ملی غایب بود و همین موضوع شایعاتی در خصوص عدم تمایل او برای بازی در تیم ملی را هم به دنبال داشت. با این حال او سرانجام خودش را به جمع ملی‌پوشان رسانده است.

حضور قدوس در تیم ملی باعث امیدواری امیر قلعه‌نویی شده و او می‌تواند از یک هافبک خلاق در میانه میدان بهره ببرد. قدوس آخرین بار در جام جهانی 2022 مقابل آمریکا برای تیم ملی به میدان رفت و به احتمال دوری او از دیدارهای ملی امروز به پایان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: