کد خبر: ۹۵۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۱۲۱
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات بخشیدن به اقتصاد کلان زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده و در سایه ثبات اقتصادی است که می‌توان قیمت‌ها را در بازار کنترل کرد.

خدابخشی: ثبات بخشیدن به اقتصاد کلان باید در اولویت دولت قرار گیردبه گزارش خبرداغ ، محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم در سال سوم فعالیت خود باید به آنها بپردازد، بیان کرد: از نظر بنده مهم ترین اولویتی که دولت باید در ادامه مسیر به آن بپردازد، بحث ثبات سازی اقتصاد کلان است چراکه به فعالان اقتصادی یک چشم انداز روشنی می دهد تا بتوانند برنامه ریزی انجام داده و سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و به دنبال این سرمایه گذاری ها شاهد اشتغالزایی نیز خواهیم بود.

ساخت مسکن باید در اولویت دولت قرار گیرد

وی در ادامه اظهار کرد: در سایه ثبات اقتصادی است که می توان قیمت ها را در بازار کنترل کرد، بدین ترتیب دیگر قیمت کالاها افزایش غیر معقول نخواهد داشت. علاوه بر این موضوع  با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد خانوار صرف اجاره مسکن می شود، اجرای قانونی که مجلس برای تولید مسکن مصوب کرده، بسیار مهم است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس جمهور قول داده است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، دولت باید اهتمام جدی برای ساخت مسکن داشته باشد چراکه بیشترین سهم هزینه سبد خانوار را مسکن به خود اختصاص می دهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح های عمرانی از قبل کلید خورده است و دولت نیز در سفرهای استانی اولویت هایی را برای هر استان مشخص کرده است، باید مسئولان اجرایی تلاش کنند تا این طرح ها تکمیل شود و اولویت‌هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی مشخص کرده است، به سرانجام برسد.

باید در سایه تقویت ارتباطات با همسایگان در مسیر توسعه کشور گام برداریم

وی در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده دولت در حوزه سیاست خارجی کارنامه خوبی داشته است؛ برقراری ارتباط با همسایگان و فعال کردن دیپلماسی خارجی کار ارزشمندی است. این سیاست بسیار مهم بوده و باید تداوم پیدا کند. در سایه این روابط خوبی که با همسایگان برقرار شده است باید بتوانیم برای توسعه بهتر کشور استفاده کنیم.

خدابخشی افزود: کلنگ زنی خط راه آهن شلمچه به بصره بزرگ ترین تحول فرهنگی است که تکمیل این پروژه از بعد فرهنگی، مذهبی، امنیتی و سیاسی بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است دولت در عمر باقی مانده خود اهتمام ویژه ای برای تکمیل این خط راه آهن داشته باشد. حداقل بخشی که در خاک ایران است تکمیل شود. این کریدوری که چندین استان را به کربلا وصل می‌کند باید با اولویت تکمیل شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: